کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد:

برگزاری اردوهای زیارتی برای دانشجویان جدیدالورود

خبرگزاری فارس , 22 فروردين 1398 ساعت 14:00

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که دانشجویان جدیدالاورود مقطع کارشناسی در اردوهای زیارتی شرکت کنند که مشهد، قم و فارس به‌عنوان قرارگاه‌های مهم این اردوهای زیارتی تعیین شده‌اند.


به گزارش قم نیوز رضا نصیری در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که با محوریت دانش‌افزایی و توانمندسازی دینی، فرهنگی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه تحول فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به شیوه مطلوبی درحال دنبال شدن است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 230 معاون فرهنگی و دانشجویی با نگاه تحولی جدید تغییر کرده یا بعد از بررسی‌های مختلف از آن‌ها درخواست کرده‌ایم که بر اساس بخشنامه‌های جدید کار خود را دنبال کنند.

وی اضافه کرد:‌ در شبکه اجتماعی سروش به دنبال ایجاد بستری هستیم تا بتوانیم تعاملات روحانیون فعال در واحدهای دانشگاه آزاد را به صورت مستمر و مطلوب‌تر دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های دولتی با توجه به اینکه دانشجو حضور فیزیکی مستمری در فضای خوابگاه و دانشکده‌ها دارد فعالیت‌های فرهنگی مشخصی دنبال می‌شود اما در دانشگاه آزاد که دانشجویان زمان کمتری در دانشگاه‌ها حضور دارند، نیازمند برگزاری اردوهای فرهنگی هستیم که کارشناسانی نیز تعیین شده تا این اولویت مهم را دنبال کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که دانشجویان جدیدالاورود مقطع کارشناسی در اردوهای زیارتی شرکت کنند که مشهد، قم و فارس به‌عنوان قرارگاه‌های مهم این اردوهای زیارتی تعیین شده‌اند.

نصیری با بیان اینکه حضور دانشجویان در اردوهای جهادی و راهیان نور به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود، عنوان کرد: نمایش فیلم‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دانشگاه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خود با دانشجویان در ماه رمضان نکته کلیدی فرمودند که دانشجویان باید نقش خود را در آینده انقلاب اسلامی ایفا کنند؛ در این راستا نشست‌های چند نفره در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تبیین و ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود که در این حلقه‌های معرفتی می‌توان در مورد آینده انقلاب اسلامی نیز به گفت‌وگو بپردازیم.

نصیری از تلاش‌های انجام شده در راستای توانمندسازی روحانیون و کارشناسان فرهنگی در دانشگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: این اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی را در استان‌ها دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76506

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76506/برگزاری-اردوهای-زیارتی-دانشجویان-جدیدالورود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir