کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌ها سبب جلوگیری از بروز سیلاب در قم شد

خبرگزاری تسنیم , 22 فروردين 1398 ساعت 21:21

معاون امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر نقش به سزای آبخوان‌ها و طرح‌های آبخیزداری در بالادست پردیسان در کنترل سیلاب‌ها تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها نقش مناسبی در کنترل سیلاب و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مدیریت مناسب استان در مواجه با سیلاب‌های اخیر در کشور اظهار داشت: چهار جلسه مدیریت بحران در این مدت در استان برگزار که دو جلسه آن با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با تأکید بر نقش به سزای آبخوان‌ها و طرح‌های آبخیزداری در بالادست پردیسان در کنترل سیلاب‌ها تصریح کرد: طرح‌های خوبی در سال‌های اخیر در این مناطق اجراشده بود که ایجاد آنان نقش مناسبی در کنترل سیلاب و از بروز حوادث ناگوار آن جلوگیری کرد.

معاون امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه و ماشین‌آلات استان در قالب‌های مختلف فنی و مهندسی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام‌شده‌اند که در شهر چگینی به صورت متمرکز خدمات توسط سپاه، بسیج و دستگاه‌های استانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت سدهای استان، میزان ذخیره آب در سد گلپایگان را 37.2 میلیون مترمکعب آب دانست و ادامه داد: میزان آب‌های ذخیره‌شده در سدکوچری 122 میلیون مترمکعب، سد 15 خرداد 92 میلیون مترمکعب و بدون هیچ‌گونه سرریزی و در سد ساوه نیز 205 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده است.

بهشتی با تأکید بر سیراب شدن پایین‌دست سدها به‌واسطه سرریز آنها یادآور شد: خوشبختانه با الطاف الهی میزان بارش‌های باران در قم بسیار چشمگیر بوده و حتی آب در رودخانه قره چای نیز بعد از گذشت 20 سال سرریز شده است.

وی با بیان اینکه وجود ذخیره آب یکی از پشتوانه‌های رونق تولید است، اضافه کرد: امید بوده با این حجم آب پشت سدهای استان و حتی سدهای کوچک و محلی استان شاهد رونق تولید در استان و توسعه اقتصادی و کشاورزی باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی در استان که از اول مهرماه آغازشده تاکنون شاهد بارش 225 میلی‌متر باران در قم بوده‌ایم که نسبت به دوره مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76530

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76530/اجرای-طرح-های-آبخیزداری-آبخوان-ها-سبب-جلوگیری-بروز-سیلاب-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir