کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد:

خدمت رسانی بیش از هزار بانوی طلبه در استان های سیل زده

خبرگزاری حوزه نیوز , 25 فروردين 1398 ساعت 23:07

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران از خدمت رسانی بیش از هزار بانوی طلبه در استان های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد.


به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری در خصوص خدمت رسانی و امدادرسانی حوزه های علمیه خواهران به استان های سیل زده کشور اظهار داشت: از آغازین روزهای گرفتار شدن بخش هایی از استان گلستان به خصوص منطقه آق قلا و گمیشان به سیل، طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران این استان با توجه به این که مدیر آن جا نیز از خواهران بزرگوار هستند، با دغدغه لازم در صحنه بودند و همان زمان تیم هایی از طلاب مدارس خواهران این استان که شامل 11 مدرسه است، برای کمک ، بسیج شدند به خصوص مدارسی که به مناطق سیل زده و گرفتار در بحران، نزدیک تر بودند.

وی افزود: البته با توجه به این که در مرحله بحران، خواهران به شکل مستقیم نمی توانستند نقش آفرینی داشته باشند اما در بحث توزیع غذا ، بسته بندی آن ها به خواهران طلبه سپرده شد، ضمن آن که در آماده کردن کمک های مردمی نیز دخیل شدند.

معاون حوزه های علمیه خواهران همچنین گفت: با این وجود بعد از مدیریت نسبی بحران و آرام تر شدن شرایط تا به امروز به طور مرتب تیم های امدادی و خدمت رسانی طلاب خواهر در استان گلستان به امر خدمت رسانی می پردازند و یکی پس از دیگری جایگزین می شوند.

وی اضافه کرد: به طور خاص در بحث کمک رسانی، دلجویی از آسیب دیدگان و حضور در خانه های آسیب دیده و یا مصیبت دیده مورد توجه بوده، ضمن آن که خواهران طلبه در مناطقی که به عنوان محل اسکان موقت سیل زده ها چادر احداث شده حضور پررنگ داشته و در قالب فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به قصه گویی برای کودکان و نوجوانان ، بیان احکام، پاسخگویی به سوالات بانوان و خانواده ها و تشریح نگاه آموزه های دینی درباره صبر و بلایا و ارتباط برقرار کردن با کسانی که دچار بلایا شده به منظور برقراری آرامش در آن ها، جزو برنامه های مهم بانوان طلبه بوده است.

ظهیری همچنین گفت: در کنار این مساله، تبلیغ در سطح شهرها برای جمع آوری کمک های مردمی و کمک به این قضیه همچنان جریان دارد.

وی بیان داشت: بعد از قضیه گلستان که همچنان خدمت رسانی به آن جا ادامه دارد، وقتی بحران سیل به استان های مازندران و بعد لرستان و خوزستان سرایت پیدا کرد، ما بخشنامه ای به مراکز استانی حوزه های علمیه خواهران ابلاغ کردیم و به ویژه دعوت به فراگیر شدن پویش مهربانوان حوزوی را متذکر شدیم و به خصوص در لرستان ، مدرسه علمیه ما در پلدختر به محل تجمیع کمک های مردمی و برگزاری جلسات ستاد بحران به منظور چگونگی اعزام خواهران برای کمک و تسکین بخشی به آلام روحی و روانی سیل زدگان تبدیل شد.

وی افزود: از سوی دیگر از طریق ستاد بحران سیل متشکل از نهادهای حوزوی ، از قم ارتباط مستقیم با استان های گلستان ، خوزستان و لرستان به شکل هر روزه داریم و فعالیت ها را هدایت کرده و نکاتی را برای خدمت رسانی بهتر متذکر می شویم.

ظهیری یادآور شد: در سایه همین تعامل ها و برقراری ارتباط با مدیران استانی و به خصوص معاونت های فرهنگی ، نیازهای کودکان و بانوان و مادران و اقلام ضروری آن ها مثل چادر و البسه، بسته های بهداشتی و اقلام فرهنگی مثل کتاب و اسباب بازی دریافت شده و چندین بسته در این خصوص به مناطق ارسال کرده ایم

وی با بیان این که پویش همراهی با سیل زدگان هم زمان با اعیاد شعبانیه آغاز به کار می کند تا در این عید بزرگ سیل زدگان کشورمان را نیز یاری کنیم، گفت: کتاب خدا و حوادث طبیعی به مبلغان و فعالان فرهنگی داده شده که بتوانند در این زمینه نیز توضیحاتی را داشته باشند و به سوالات و شبهات در خصوص امتحانات الهی و لزوم صبر و امید داشتن به آینده پاسخ داده شود.

ظهیری با اشاره به این که تاکنون بیش از 50 میلیون تومان برای کمک به سیل زدگان به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران جمع آوری شده است، افزود: از دیگر فعالیت ها، دعوت و تبلیغ برای کمک رسانی در فضاهای مجازی و کوثر نت جهت مساعدت حداکثری مردم ، طلاب و خانواده های محترم آن ها بوده است، ضمن آن که دوخت و توزیع البسه مناسب با فرهنگ مردم گلستان و خوزستان و لرستان با همکاری بسیج جامعه زنان از دیگر فعالیت های خواهران حوزوی است.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تیم های مبلغات ما در حال ساماندهی شدن هستند که به کمک خواهران لرستانی بروند و جایگزین آن عزیزان شوند تا آن ها نیز بتوانند چند روزی به استراحت و تجدید قوا بپردازند.

معاون فرهنگی – تبلیغی حوزه های علمیه خواهران همچنین ابراز داشت: علاوه بر استان های سیل زده، از استان های دیگر که معین این مناطق هستند همچون قم، اصفهان، تهران، مرکزی و ... تیم های کمکی به خصوص برای فعالیت های فرهنگی به مناطق اعزام شده اند و این جریان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: هم اکنون در سه استان سیل زده گلستان ، لرستان و خوزستان بیش از هزار نفر از طلاب خواهر مشارکت دارند و درگیر فعالیت ها هستند که که بیشترین جمعیت با بیش از سیصد نفر مربوط به استان خوزستان است

ظهیری در خاتمه بیان داشت: البته ناگفته نماند که بخش مهمی از این فعالیت ها با مشارکت بسیار خوب خواهران در ارگان ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش، هلال احمر و سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صورت می گیرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 76614

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76614/خدمت-رسانی-بیش-هزار-بانوی-طلبه-استان-های-سیل-زده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir