کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام نقیب:

نگاه قرآن کریم به تاریخ، نگاهی الهی و مستقیم است

خبرگزاری حوزه نیوز , 25 فروردين 1398 ساعت 20:16

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نگاه قرآن به تاریخ را نگاهی با خط مستقیم دانست و گفت: قرآن کریم به تاریخ، نگاه ارتجاعی، قهقرائی و دورانی ندارد و نگاه الهی را مطرح می کند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که از امروز صبح در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه علوم و عارف قرآن کریم تنها دانشگاه اختصاصی در ایران است که حدود 6 هزار دانشجو و قریب به یکهزار استاد حق التدریس دارد.

وی افزود: تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با این تعداد دانشجو، استاد و فعالیت پژوهشی بعد از انقلاب اسلامی یک اتفاق کم نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، اظهار داشت: این همایش امسال در دوازدهمین دوره با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده های الهی» در حال برگزاری است.

وی مقالات ارسال شده به همایش را 700 عنوان برشمرد و ادامه داد: این مقالات از داخل کشور و کشورهایی همچون عراق، لبنان، پاکستان، سوریه، عمان و هند به دبیرخانه همایش ارسال شد.

حجت الاسلام نقیب در بخش دیگری از سخنان خود نگاه قرآن به تاریخ را نگاهی با خط مستقیم دانست و گفت: قرآن کریم به تاریخ نگاه ارتجاعی، قهقرائی و دورانی ندارد و نگاه الهی را مطرح می کند.

وی با بیان این که قوانین حاکم بر عالم قوانین الهی است، خاطرنشان کرد: اسباب، مسببات و سنت های عالم هم الهی هستند و یکی از سنت های حتمی خداوند حفظ دین  و حفظ قرآن کریم در هر زمان و مکان است.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی پزوهش های قرآنی ساعت 18 تا 20 امروز 25 فروردین ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 76616

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76616/نگاه-قرآن-کریم-تاریخ-نگاهی-الهی-مستقیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir