يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 76621
منبع : خبرگزاری تسنیم

فقه این قابلیت را دارد که در رشد علوم دخالت کند

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه فقه این قابلیت را دارد که در رشد علوم دخالت کند گفت: فقه در مسائل اقتصادی به بشر می‌گوید که این راه را باید رفت تا گرفتار فعل حرام نشویم بنابراین فقه به میدان می‌آید تا راه صحیح رشد یک علم را تبیین کند.
فقه این قابلیت را دارد که در رشد علوم دخالت کند
فقه این قابلیت را دارد که در رشد علوم دخالت کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم تجلیل از رساله «جایگاه فقهی انرژی درمانی و هیپنوتیزم» که در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: علم کاشفی از یک حقیقت تکوینی بوده و سوالی که مطرح است این است که فقه تا چه اندازه می‌تواند در مسائل علمی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه فقه می‌تواند با ورود به سیاست به همگان روشن کند که این علم باید بستری را فراهم کرده که در حق کسی ظلمی صورت نگیرد، افزود: ولایت فقیه، ولایت فقه و قرآن و دین بر انسان‌ها است، نه ولایت شخص خاص.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: اگر فقه به علوم ورود پیدا کند، هم خودش پویاتر می‌شود و هم علوم پیشرفت می‌کنند و تمام این موارد نشان دهنده این موضوع است که حوزه باید در علوم جدید ورود کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فقه قدرت ورود در همه مسائل علمی را دارد، ادامه داد: اگر فقه خود را جدا از علم بداند منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری در آینده می‌شود.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه هیپنوتیزم و انرژی درمانی یک امر واقع شده بوده و ما صدور حرام یا حلال برای آن مشکلی را حل نمی‌کند، بیان کرد: اگر فقه راه‌هایی را که ضرر آن کم است را تقویت کند، به رشد علم هیپنوتیزم منجر شده و مسیر صحیح این رشد علمی را برای بشر روشن می‌کند.

وی گفت: نباید تصور کرد که فقه جواهری برای زمان‌های گذشته است، ما بدون استفاده از اصول فقه جواهری نمی‌توانیم در علوم مستحدثه ورود پیدا کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه فقه این قابلیت را دارد که در رشد علوم دخالت کند،خاطرنشان کرد: فقه در مسائل اقتصادی به بشر می‌گوید که این راه را باید رفت تا گرفتار فعل حرام نشویم، بنابراین فقه به میدان می‌آید تا راه صحیح رشد یک علم را تبیین کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb80bz.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما