کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه گام دوم انقلاب افق های روشنی پیش روی جوانان قرار داده است

خبرگزاری ايرنا , 26 فروردين 1398 ساعت 10:30

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: بیانیه گام دوم انقلاب پیام بسیار ارزشمند، پرنکته و رمز و راز می باشد که افق های روشنی پیش روی نخبگان و جوانان کشور قرار داده است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی با بیان این که مخاطب اصلی این پیام جوانان و نسل آینده ساز کشور است، افزود: 40 سالگی انقلاب نشان دهنده بلوغ و بالندگی آن است، ولی هر کار بزرگی نیازمند بازبینی است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرده اند که گام های بزرگی برداشته ایم و گام های دیگری مانده تا انسان به الگوی تعالی و رتبه اعلای شکوه و عظمت ملی و ایمانی خودش برسد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از ایستا بودن، گفت: اگر سرگرم خودمان شویم کشور دچار ایستایی می شود، باید مثل رود خروشان و قنات جاری درحرکت باشیم و به بالاترین و مترقی ترین کشورها برسیم.

شهامت دهسرخی با تاکید بر اینکه نباید از کاستی ها احساس ننگ کنیم، بیان کرد: توجه به کاستی ها گامی برای رفع آن هاست، عیب را نباید بپوشیم و نباید بیش از اندازه جلوه دهیم، زیرا دچار ناامیدی می شویم.

وی بااشاره به اینکه رهبر انقلاب با صدور این بیانیه راهبردی برای مسیر انقلاب مشخص کرده اند، ادامه داد: امیدواری از جمله مسائل مهمی است که در این بیانیه تاکید شده و دشمنان از بدو انقلاب تاکنون با ایجاد مشکلات، تحریم و جنگ سعی درخاموش کردن آن میان نسل جوان دارند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه کلیت حرکت نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته قابل دفاع است، بیان کرد: در این سالها افق هایی را فتح نموده ایم، ولی هنوز با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب فاصله داریم و باید خودمان را حداقل در افق یکی از هفت کشور ابرقدرت دنیا بدانیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دارای مترقی ترین فکر و اندیشه است، تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید نسبت به علوم جدید و نوپدید و هرچه درجهان برای زندگی متمدنانه امروز بشر لازم است، اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت جهادی می توانیم بر بحران های سخت وارد و پیروز شویم و اشکالات کار را برطرف نماییم، ادامه داد: باید با در نظر گرفتن افق های بلند، همانطور که درسلول های بنیادی و هسته ای رشد کردیم، در عرصه های دیگر دنیا هم به عنوان تمدن اسلامی حرف برای گفتن داشته باشیم که این خواسته انبیا و اولیای الهی است.

شهامت دهسرخی با تاکید بر اینکه نباید انتزاعی فکر کنیم و به داشته های قدیمی بسنده نماییم، تصریح کرد: در کسب علم و فنون و استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها و ابزارها برای دفاع از خود میدان دار باشیم، از ابتکار و خلاقیت استفاده نماییم و نه تنها ارتباط علمی با دنیا برقرار کنیم، بلکه خودمان دست برتر نسبت به دیگران داشته باشیم.

وی گفت: روحیه سلحشوری و استقلال طلبی، فرهنگ شهادت و توجه به خانواده شهدا برگرفته از فضای معنوی کشور است که سرمایه اصلی جامعه می باشد که اگر ایجاد نمی شد یک مادر نمی توانست شهادت چهار فرزند خود را تحمل کند.

وی افزود: فضای قرآن و حاکمیت نهج البلاغه به مادران صبوری داد که حاصل انقلاب اسلامی است و این معنویت سرفصل همه خوبی هاست که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیده می شود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه انقلاب اسلامی در راستای تحقق ولایت الهی است، گفت: فطرت انسان ها، خداخواهی است و این انقلاب ارزش های فطری و الهی را پیگیری می کند و این ولایت الهی مثل حرکت به سمت سرچشمه و قله است که هیچ وقت انسان سیر نمی شود.
وی با بیان اینکه دشمنان برای آسیب به نظام در کمین نشسته اند، ادامه داد: در سال های پس از پیروزی انقلاب هر نقشه ای علیه ایران اجرا شده، به ضررشان و گاهی به نفع انقلاب اسلامی تمام شده است.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 76627

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76627/بیانیه-گام-دوم-انقلاب-افق-های-روشنی-پیش-روی-جوانان-قرار-داده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir