کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج معارف دینی به وسیله هنر مورد توجه هنرمندان باشد

خبرگزاری تسنیم , 26 فروردين 1398 ساعت 15:30

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ترویج معارف دینی به وسیله هنر مورد توجه هنرمندان باشد،گفت: هنرمندان باید در فعالیت‌های هنری رضایت الهی را مدنظر قرار داده و در مسیر هنر در کنار فعالیت‌های هنری، قدرت نمایی خداوند را مورد تاکید قرار دهند.


به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای همایش "نماز و نیایش به روایت دوربین"، اظهار داشت: هرکاری انسان انجام می‌دهد دارای دو صورت است و همه دنیا بر اساس فعل و انفعالات پیش می‌رود.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: هدف موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد، گاهی ممکن است هدف دنیایی باشد و رسیدن به مادیات مورد تاکید است اما گاهی رسیدن به هدف مقدس مورد تاکید است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت و نقش هنر در ترویج معارف دینی تصریح کرد: انسانی که هنر دارد می‌تواند با بهره گیری از هنر، هدف را اجر الهی بداند و در این زمینه خداوند به وی پاداش خوبی می‌دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی بیان کرد: انبیای الهی برای این آمدند که به انسان بگویند در هر کاری که می‌خواهی انجام دهی باید هدف را آخرت قرار دهی.

آیت الله علوی گرگانی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند فرمود من از عمل و درون انسان خبر دارم و سر و اخبارانسان ها را می دانم، هیچ اقدام و عملی از خداوند مخفی نمی‌ماند و اگر این موضوع را مورد توجه قرار دهیم در زندگی خود موفق می‌شویم.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری اقدام خوبی است ولی باید در کنار مخاطب هدف رضای الهی باشد چون خداوند بنده را می‌تواند به بالاترین مقام برساند.

مرجع تقلید شیعیان خاطر‌نشان کرد: هنرمندان باید در فعالیت‌های هنری رضایت الهی را مدنظر قرار داده و در مسیر هنر در کنار فعالیت‌های هنری قدرت نمایی خداوند را مورد تاکید قرار دهند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76641

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76641/آیت-الله-علوی-گرگانی-ترویج-معارف-دینی-وسیله-هنر-مورد-توجه-هنرمندان-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir