کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم ارائه الگوی توسعه دینی برای تحقق تمدن نوین اسلامی

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1398 ساعت 16:01

رئیس جامعه المصطفی العالمیه لزوم ارائه الگوی توسعه دینی برای تحقق تمدن نوین اسلامی را مورد تاکید قرار داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی عباسی ظهر امروز در اختتامیه همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بر اساس آیه قرآن جوامع بشری از حیات ویژه‌ای برخوردار هستند که برای هر کدام رشد و بالندگی و زوال وجود دارد که شکل‌گیری و زوال هر تمدن سیر ویژه خود را دارد.

وی تمدن دوره اسلامی را از مهم‌ترین تمدن‌ها در طول تاریخ بشریت دانست و گفت: خاورمیانه کانون شکل‌گیری تمدن‌های نوین در طول تاریخ است که قرار داشتن ایران در این منطقه فرصت خوبی برای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اضافه کرد: تفکر انقلاب اسلامی الگوی تازه‌ای را برای اداره جامعه و نظم بین‌المللی ارائه کرده است که این مسئله به انقلاب اسلامی این توان را داده است که داعیه تمدن مدیریتی نوین داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: یکی دیگر از نیاز‌های انقلاب برای پابرجایی و توسعه یافتن داشتن سبک زندگی موفق و کامل است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی یک گفتمان و یک مکتب فکری است و مکتب فکری یقینا در مرزها محدود نمی‌‌ماند؛ انقلاب اسلامی ایران تمام ظرفیت‌های لازم برای رشد و توسعه را دارد و این مهم مورد تأکید رهبران فکری این انقلاب نیز بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه افزود: توسعه علمی انقلاب اسلامی ایران در رأس تمام جنبه‌های پیشرفت‌ انقلاب قابل توجه است که این نشان‌دهنده ظرفیت نهفته درون جمعیت مسلمانان است که البته در طول تمدن کهن اسلامی شاهد نمونه‌های آن بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام عباسی اذعان کرد: نرخ رشد علمی ایران در سال‌های متمادی رتبه 15 یا 16 جهانی بوده است که این برای کشوری که مدعی خلق تمدن جدید است خبر خوشایندی است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه الگوی تولید علم دینی از مهمترین پیش‌نیازهای توسعه تمدن نوین است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76645

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76645/لزوم-ارائه-الگوی-توسعه-دینی-تحقق-تمدن-نوین-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir