کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام پورسیدآقایی خبرداد:

«مهدویت و چالش ها» موضوع پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

خبرگزاری حوزه نیوز , 26 فروردين 1398 ساعت 18:01

مدیر مؤسسه آینده روشن موضوع همایش پانزدهم را «مهدویت و چالش ها» عنوان کرد و گفت: هرچند همایش امسال در تب و تاب جریان سیل است ولی امیدواریم هرچه زودتر این مشکلی که پیش آمده است به دست همه مردم و مسؤولان حل شود.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام پورسیدآقایی رئیس مؤسسه آینده روشن امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در سالن نشست های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: مقوله مهدویت به دلیل اهمیت بی‌بدیل و جایگاه رفیع آن، هم‌چنان‌که مورد اهتمام و توجه ویژه همه شیعیان است، محل چالش‌ها و آراء و تفسیرها و تحلیل‌های گوناگون و بعضاً متعارض هم هست؛ طولانی شدن دوران غیبت نیز همچون خود غیبت زمینه چالش‌های مختلفی شده است که اندیشه‌ها و نیروها و امکانات را درگیر می‌کند و راه رسیدن به آرمان‌ها را دشوار می‌سازد.

وی با اشاره به این که حوادثی همچون سیل و سایر بلایا و مشکلات نباید مانع از این شود که از فروع برنامه های مهمی همچون همایش های مربوط به امام زمان(عج) کاسته شود، گفت: سال ها مترصد بودیم که یکی دیگر از دوستان عهده این کار شوند چون این کار یک نشاط جوانی را می‌ طلبد و کارهای سنگینی است به همین جهت دبیر همایش امسال حجت الاسلام محمدصابر جعفری است و مسؤول دبیرخانه نیز حجت الاسلام حسین پور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی تصریح کرد: به رغم همه بضاعت کمی که داریم بنا نداریم از یک سال بودن عدول کنیم چون یک همایش بین المللی برای حضرت ولی عصر(عج) می‌ طلبد که هر سال حداقل یک بار برگزار شود، اما به هرجهت به دلیل مشکلات اقتصادی همایش امسال به جای دو روز در یک روز برگزار می شود.

وی با بیان این که چالش‌های فراروی بحث مهدویت ممکن است از بیرون و به دست دشمن شکل بگیرند و ممکن است از درون سر برآورده و افراد و جامعه را درگیر کنند، گفت: شایسته است چالش‌ها مورد نقد و بررسی عالمانه قرار گیرد تا راه برای اندیشمندان و پژوهشگران و تشخیص درست از نادرست هموار شود؛ برای بررسی و تبیین و حل چالش‌ها؛ گام اول تبیین مشکل و چالش و چیستی آن است. گام دوم تبیین ریشه‌ها و خاستگاه و زمینه‌های چالش و پیامدهای آن است و گام سوم ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان چالش‌هاست.

مدیر مؤسسه آینده روشن در پایان سخنان خود موضوع همایش پانزدهم را «مهدویت و چالش ها» عنوان کرد و افزود: هرچند همایش امسال در تب و تاب جریان سیل است ولی امیدواریم هرچه زودتر این مشکلی که پیش آمده است به دست همه مردم و مسئولان حل شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 76647

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76647/مهدویت-چالش-موضوع-پانزدهمین-همایش-بین-المللی-دکترین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir