دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 76653
منبع : خبرگزاری فارس

آماده سازی ۲۰۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار خودرو

قم نيوز : مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم از آماده سازی ۲۰۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار خودرو در محدوده مسجد مقدس جمکران خبر داد.
آماده سازی ۲۰۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار خودرو
آماده سازی ۲۰۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار خودرو
به گزارش قم نیوز سیدمحسن میرهادی امروز با اشاره به برنامه‌ریزی خدماتی شهرداری در آستانه نیمه شعبان اظهار کرد: امسال با توجه به برنامه ریزی که در شهرداری قم در راستای اجرای طرح خدمات رسانی نیمه شعبان با محوریت حوزه خدمات شهری مناطق هشتگانه و سازمان های تابعه برنامه ریزی شده تلاش داریم تا بتوانیم خدمات رسانی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه که به صورت تخصصی موضوعات خدماتی را پیگیری می‌کنند، گفت:‌ کمیته اجرایی،‌ ایمنی و امداد،‌ ارزاق،‌ اسکان، اطلاع‌رسانی، نظارت، حمل و نقل و ترافیک، انتظامی، فرهنگی و زیباسازی کمیته‌های خدمات رسان در ایام نیمه شعبان هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه برای امسال نزدیک به ۲۰۰ هکتار از پارکینگ‌ها و پاکسوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران که ظرفیتی بالغ بر ۴ هزار دستگاه اتوبوس و ۳۵ تا ۴۰ هزار دستگاه خودرو شخصی دارند آماده‌سازی شده است گفت: آماده سازی تسطیح‌ خط کشی و روشنایی پارکینگ ها و پارکسوارها در حال انجام است و استقرار ستادهای هشتگانه مناطق که توسط کمیته اجرایی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ستادهای مناطق هشتگانه بحث های خدماتی مربوط به پارکینگ ها را انجام می‌دهند افزود: پارکینگ یاوران مهدی، ظهور، خضرنبی، ناظم زاده، انسجام، طیبی، آل یاسین از مهم‌ترین پارکینگ هایی است که خدمات انجام می‌دهند با محوریت شهرداران مناطق خدمات رسانی خواهند کرد.

میرهادی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی امسال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از هشت نقطه شهر مردم را به سمت مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کنند افزود: ‌مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران از شهرک امام حسن، میدان نبوت، حرم مطهر، بلوار شهید صدوقی،‌ بلوار امین، پردیسان، شهرک قدس، میدان مطهری پیش بینی شده است.

وی گفت: برای نیمه شعبان به صورت رایگان خدمات حمل و نقل عمومی این مسیرها انجام می‌شود تا شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و از خودرو شخصی استفاده نکنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ون هم در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته از میدان ۷۲ تن، حرم مطهر حمل و نقل زائرین را در برنامه دارند خاطرنشان کرد: زائرین و همشهریان حتما برای دسترسی به مسجد مقدس جمکران از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده کنند و حتی الامکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی به تهیه و توزیع ۱۰ هزار نسخه نقشه راهنما و کارت‌های رنگی ویژه پارکینگ‌ها و پارکسوارهای محدوده مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: نصب بالن‌های رنگی در پارک‌سوارهای انسجام،‌ خضر،‌ یاوران مهدی، آل یاسین و… برای دسترسی بهتر مردم پیش بینی شده است.

میرهادی با بیان اینکه پنج پایگاه در ورودی‌های درب مسجد مقدس جمکران برای اطلاع‌رسانی به زائرین به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی زائرین خواهند بود اظهار کرد: آماده باش کامل سامانه ۱۳۷ هم برای اطلاع‌رسانی ۲۴ ساعته به زائرین در دستور کار است.

وی از آماده باش سازمان آتش‌نشانی برای افزایش ضریب ایمنی شهر در حرم و جمکران خبر داد و افزود: آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری و فضای سبز، تخلفات شهری برای خدمات رسانی و انتظام بخشی به شهر را هم در برنامه داریم.

میرهادی با بیان اینکه به صورت ویژه امسال بحث ستاد گمشدگان را در ستادهای هشتگانه و پایگاه‌های پنج گانه پیگیری خواهیم کرد خاطرنشان کرد: تامین روشنایی پارکینگ ها و پارکسوارها نیز توسط نیروهای مدیریت شهری در حال انجام است.

وی به استقرار ۳۴ نقطه غرفه توزیع مایحتاج زائرین یخ، آب و نان در سطح شهر و محدوده مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: آماده سازی بلوار پیامبر اعظم(ص) برای تامین رفاهیات مردم هم در حال انجام است.

میرهادی با بیان اینکه هزار و ۴۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر آماده شده که ۳۴۰ چشمه در محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسجد مقدس جمکران استقرار خواهند یافت گفت: تمهیدات لازم در خصوص پاکسازی و جمع آوری و انتقال پسماندهای پیرامون مسجد مقدس جمکران و آماده باش ۳ هزار نفر نیروی خدمات شهری و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات هم اندیشیده شده است.

وی همچنین از صدور مجوز ۱۱۴ ایستگاه صلواتی تا امروز برای تشکیل در بلوار پیامبر اعظم(ص) و محدوده مسجد مقدس جمکران خبر داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgw39u.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما