دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 76659
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ابتکار «سلام، من یک مسلمان هستم» در بیش از ۱۰ کشور اروپایی برگزار شد

قم نيوز : در ابتکار مبارزه با اسلام هراسی که امسال توسط جوانان مسلمان در ۱۰ کشور اروپایی، کانادا و استرالیا به اجرا گذاشته شد، در کنار دیگر برنامه ها، گل رز و بروشورهای اسلام شناسی به رهگذاران داده شد.
ابتکار «سلام، من یک مسلمان هستم» در بیش از ۱۰ کشور اروپایی برگزار شد
ابتکار «سلام، من یک مسلمان هستم» در بیش از ۱۰ کشور اروپایی برگزار شد
به گزارش قم نیوز درحالی که دولت های اروپایی در مقابله با اسلام هراسی بی تفاوت باقی مانده اند، گروهی از جوانان  مسلمان  در 10 کشوراروپایی روز شنبه با دادن گل های روز به عابرین، به ترویج فرهنگ صلح، دوستی و همزیستی میان مسلمانان و غیرمسلمانان کمک کردند.

تنها در بلژیک بیش از 50 جوان مسلمان چادرهای اطلاعاتی را در 6 شهر مختلف برپا کردند. این ابتکار با عنوان «سلام، من یک مسلمان هستم» در فرانسه نیز آغاز به کار کرده است. مسلمانان به منظور تغییر پیش داوری های غلط و کلیشه ای مردم نسبت به مسلمانان همچنین بروشورهایی حاوی اطلاعات درباره اسلام و مسلمانان را به رهگذاران در خیابان اهداء کردند. در برخی اماکن نیز داوطلبان به صورت آزادانه مردم را در آغوش گرفتند تا در عین حال که فضای مثبتی را ایجاد می کنند، پیش داوری را از بین ببرند.

گفتنی است این ابتکار که نخستین بار 6 سال پیش آغاز شد هم اکنون از آلمان به کشورهای مختلف اروپایی از جمله هلند، اتریش، بلژیک، فرانسه، دانمارک، نروژ، سوئد، ایتالیا و سوئیس رسیده است. جوانان مسلمان در استرالیا و کانادا نیز امسال برای نخستین بار در این طرح حضور داشتند. برگزارکنندگان می گویند که در برنامه امسال که در 12 کشور به اجرا گذاشته شد، به بیش از 210 هزار نفر گل رز رایگان و بروشورهای اطلاعاتی داده شد.

در این میان یکی از طرح های مسلمانان مراکشی تبار در بلژیک، طرح اهدای خون بود و 400 مسلمان به میزبانی مرکز فرهنگی اسلامی، اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه لیژ و صلیب سرخ بلژیک، اقدام به اهدای خون کردند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoeqm.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما