دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 76661
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم احداث پارکینگ‌های دائمی در محدوده مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : شهردار قم گفت: برای ایجاد پارکینگ‌های موقت در محدوده جمکران مخارجی انجام می‌گیرد که این هزینه‌ها هر سال تکرار می‌شود و در حال تلاشیم تا یک پارکینگ دائمی در اطراف مسجد مقدس جمکران ایجاد کنیم.
لزوم احداث پارکینگ‌های دائمی در محدوده مسجد مقدس جمکران
لزوم احداث پارکینگ‌های دائمی در محدوده مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: تمامی چالش‌های موجود در شهر قم برای وقوع سیلاب احتمالی مستند و مرتفع شده است. پایداری و تاب آوری شهر در زمان سیلاب ۲۰ دقیقه بوده که اکنون به ۸ ساعت رسیده، اما تلاش می‌کنیم این مقدار را به ۲۴ ساعت برسانیم، تمامی کانال‌ها در حال هدایت به رودخانه هستند و نواقص کانال شرق پردیسان هم در حال مرتفع شدن است، در بخش شبکه فاصلاب ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف گردد.
وی با بیان اینکه بالغ بر 200 هکتار پارکینگ موقت برای مراسم نیمه شعبان مشخص شده‌ است گفت: برای ایجاد این گونه پارکینگ‌های موقتی مخارجی انجام می‌گیرد که این هزینه‌ها هر سال تکرار می‌شود. در حال تلاشیم تا یک پارکینگ دائمی  در اطراف مسجد مقدس جمکران ایجاد کنیم، باید این کار هر چه زودتر انجام گیرد تا با ساخت و  سازهای جدید، کار به تعویق نیفتد‌.
سقائیان نژاد با اشاره به خسارت ۱۱.۵ میلیارد تومانی سیل اخیر گفت: در بخش فضای سبز، پیاده روها، آسفالت و چند مورد دیگر خسارات جدی را شاهد بودیم.
شهردار قم‌ در ادامه گفت: در بحث حمل و نقل عمومی معضلاتی داشتیم، در گذشته با اتوبوس‌ها قرارداد ۱۰ ساله بسته شده بود و بعد از زمان مقرر مجدداً به بخش خصوصی واگذار می‌شد، در پاره ای مواقع ۳۰۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می‌شد و کار برای حمل و نقل عمومی بسیار دشوار بود، با خریداری اتوبوس‌های جدید گام بزرگی برای برطرف کردن ایجاد مشکل ایجاد شد.
وی تصریح کرد: شهردای در طول هر سال نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت معابر را در برنامه خود داشته تا مردم عبور و مرور راحت تری را داشته باشند، این‌ برنامه را امسال هم خواهیم داشت.
سقائیان نژاد در پایان گفت: پارک هزار هکتاری زائر را در دست احداث داریم که از کارهای مهم شهرداری به شمار می‌رود، که پس از احداث و با توجه به منابع مالی، ایجاد باغ پرندگان، موزه دفاع مقدس، باغ وحش و تله کابین را در برنامه شهرداری قم قرار خواهیم دادیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyvde.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما