سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 76699
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله نوری همدانی: ترویج فرهنگ شهادت بهترین راهکار برای تربیت جامعه است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه گفت: باید همواره در مسیر شهدا حرکت کرده و ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارد.
آیت الله نوری همدانی: ترویج فرهنگ شهادت بهترین راهکار برای تربیت جامعه است
آیت الله نوری همدانی: ترویج فرهنگ شهادت بهترین راهکار برای تربیت جامعه است
به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: جهاد و شهادت در اسلام ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد و همواره مورد تاکید است.

وی افزود: در کتاب نهج البلاغه در باب جهاد مطالب زیادی وجود دارد، درخطبه 72 آمده که جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند این در را بر روی اولیای مخصوص خود گشوده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارزش و اهمیت جهاد بیان کرد: کسی که جهاد را ترک کرده و نسبت به آن بی اهمیت است باید بداند که خداوند بر وی لباس ذلت می‌پوشاند، در نهج البلاغه بیش از موضوعات دیگر به جهاد تاکید شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: همه خوبی‌ها در سایه شمشیر به دست می‌آید و کسانی که از جهاد سرپیچی کنند راهی جهنم می‌شوند، شمیر و آلات و ابزار جنگی در گذشته بود و امروز با پیشرفت علم این ابزار متفاوت شدند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه گفت: باید همواره در مسیر شهدا حرکت کرده و ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارد.

وی افزود: طلاب و روحانیون در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال و موثری دارند و آمار شهدای روحانی نسبت به اقشار دیگر قابل توجه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgy39u.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما