چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 76707
منبع : خبرگزاری فارس

تحقق ٩٦ درصدي بودجه سال ٩٧ شهرداري

قم نيوز : شهردار قم گفت: براساس آخرین آمار نزدیک به 96 درصد تحقق بودجه صورت گرفته است که بیانگر این است که طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.
تحقق ٩٦ درصدي بودجه سال ٩٧ شهرداري
تحقق ٩٦ درصدي بودجه سال ٩٧ شهرداري
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه بودجه سال 97 شهرداری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود اظهار کرد: براساس آخرین آمار نزدیک به 96 درصد تحقق بودجه صورت گرفته است که بیانگر این است که طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کلان‌شهرها به تحقق 70 درصدی بودجه هم نرسیده‌اند افزود: یکی از بحران‌هایی که با آن مواجه بودیم بحث حمل و نقل بود که قرارداد بخشی از اتوبوس‌ها در حال اتمام بود و خوشبختانه 73 دستگاه قبلا خریداری شده بود و شب عید نیز قرارداد 114 دستگاه اتوبوس دیگر بسته شد و 40 دستگاه وارد قم شده و مابقی هم به مرور مابقی تا نیمه نخست سال وارد شهر خواهند شد.

شهردار قم یکی از مشکلات شهر را پل‌های عابر پیاده دانست و گفت: خیلی تلاش کردیم تا پل‌های شهر را مکانیزه کنیم و بارها مناقصه خریداری امکانات برگزار نشد ولی به دلیل روشن نبودن قیمت‌ها کار به تعویق افتاد؛ از تحریم بخش‌هایی که به خودمان مربوط بوده به مشکل نخوردیم اما بخش‌هایی که به ارز مربوط بوده با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی به توسعه آسفالت معابر شهر اشاره کرد و گفت: حدود 300 هزار تن توزیع آسفالت در هر سال پیش‌بینی کردیم که در مناطق دو و 6 به دلیل اجرای شبکه فاضلاب کار کمتر انجام شده تا پروژه تکمیل شده و سپس توزیع آسفالت صورت گیرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به توسعه چشم‌گیر فضای سبز شهری در قم گفت: خوشبختانه سالانه بیش از 300 هکتار توسعه فضای سبز داشتیم؛ پارک بزرگ هزارهکتاری شهر با پنج پیمانکار در حال حاضر فعال است و این پارک از میدان مفید در بوستان کوثر تا کوه خضر و دو برادران ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: این پروژه زمان سه چهار ساله نیاز دارد که بزرگترین پارک شهری قم خواهد بود و از نظر تفریحی، فضای سبز و گردشگری در شهر بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/78027
https://qomnews.ir/vdcguu9u.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما