کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجهیز تمام اراضی قم به سیستم آبیاری نوین طی 3 سال

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1398 ساعت 11:30

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه 6 هزار هکتار طرح سیستم آبیاری اجرا شده است گفت: ظرف 3 سال آینده نباید اراضی بدون سیستم‌های آبیاری نوین در استان داشته باشیم.


به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون، مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قم از بدنه سازمان جهاد کشاورزی بوده اند.

وی عنوان کرد: با کمک وزیر کشاورزی اعتبارات یک میلیاردی حوزه آب کشاورزی استان قم به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. ۸ درصد از فضای استان قم به بخش کشاورزی تعلق دارد ولی اعتبارات استان قم تقریبا به اندازه استان‌هایی است که در بخش کشاورزی تولیدات بسیار خوبی دارند، به همین جهت اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان رقم‌ خورد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در بخش گلخانه تا کنون فضای گلخانه‌ها سه برابر شده است..

وی اضافه کرد: در بحث الگوی کشت، کارهای بزرگی صورت گرفته و تداوم این راه جزو ضروریات است.

طلایی با بیان اینکه چالش بزرگ استان قم بحث آب است، تصریح کرد: در سال ۹۳ اجرای سیستم‌های آبیاری استان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار بود اما امروز نزدیک به 6 هزار هکتار طرح سیستم آبیاری اجرا شده است، خوشبختانه وزارتخانه بودجه این بخش استان را تامین کرده است، برای همین این روند باید سرعت پیدا کند و ظرف ۳ سال آینده نباید اراضی بدون سیستم‌های آبیاری نوین در استان داشته باشیم.

وی افزود: ساختار مرغداری‌ها و دامداری‌ها تغییرات اساسی پیدا کرده و تقریبا به روز شده است. کشاورزان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بسیار قوی و مثبتی در استان وجود دارد که در واقع یک زنجیره کامل را در بخش ‌های مختلف با کمک هم ایجاد کرده اند، البته نباید به همین مقدار بسنده کرد و با نقطه ایده آل کمی فاصله داریم.

طلایی در پایان از مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان قم تشکر و برای عباس پورمیدانی ریاست جدید آرزوی توفیق کرد.

گفتنی است طلایی به عنوان معاون توسعه مدیریت منابع وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76711

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76711/تجهیز-تمام-اراضی-قم-سیستم-آبیاری-نوین-طی-3-سال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir