چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 76717
منبع : خبرگزاری ايرنا

رتبه کشوری تکواندو قم در سال 97 سه پله ارتقا یافت

قم نيوز : رئیس هیات تکواندو قم گفت: با توسعه شاخص های تکواندو استان، رتبه این هیات ورزشی در سال 97با سه پله صعود نسبت به سال 96 از رتبه نهم به ششم کشوری ارتقا یافت.
رتبه کشوری تکواندو قم در سال 97 سه پله ارتقا یافت
رتبه کشوری تکواندو قم در سال 97 سه پله ارتقا یافت
به گزارش قم نیوز محمد جمشیدی سال 97 را سالی پربار برای تکواندوی قم دانست و ادامه داد: عملکرد هیات تکواندوی قم در توسعه عمرانی، آموزشی و فعالیت در زمینه قهرمانی متفاوت از همه سال های گذشته بوده و این امر موجب ارتقای جایگاه تکواندوی استان در کشور شد. 

وی استان های تهران، مازندارن، خراسان رضوی، البرز و اصفهان را استان های شاخص تکواندوی کشور دانست و گفت: در برخی از این استان ها بیش از 20 هزار تکواندوکار فعالیت می کند که از نظر جمعیت و سابقه فعالیت تکواندو قابل مقایسه با قم نیستند به همین دلیل قرار گرفتن در جمع پنج استان برتر تکواندو کشور نیازمند برنامه ریزی و عزم جدی است. 

وی با بیان اینکه تعداد تکواندوکاران استان در سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 25 درصد افزایش یافت ادامه داد: بر اساس آمار بانک اطلاعاتی تکواندوی کشور تعداد تکواندو کاران استان از 4 هزار و 100 ورزشکار در 96 به پنج هزار و 600 ورزشکار در سال 97 افزایش یافت. 

جمشیدی اظهار داشت: کسب مدال برنز آسیایی در پاراتکواندو، کسب 5 مدال در مسابقات بین المللی کیش و کسب یک مدال بین المللی در بخش بانوان از جمله شاخص ترین دستاوردهای این هیات ورزشی در سال 97 است. 

وی ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ تکواندوی استان، داور بین المللی قم به مسابقات اروپا اعزام و در آن مسابقات به عنوان داور نمونه مسابقات انتخاب شد.

رئیس هیات تکواندو قم، توجه به برگزاری دوره های آموزشی برای داوران ومربیان را از جمله اولویت های این هیات ورزشی دانست و افزود: با برگزاری پنج دوره آموزش تئوری مربی گری و 6 دوره آموزش عملی در این زمینه درسال 97، 34 مربی دربخش بانوان و 18 مربی در بخش آقایان به مربیان تکواندوی قم افزوده شد ضمن اینکه چهار تن از مربیان قم موفق به کسب عنوان مربی بین المللی شدند. 

جمشیدی اظهار داشت: میزبانی قم از مسابقات نونهالان در 2 بخش پسران و دختران از جمله مهمترین رویدادهای ورزشی تکواندو در سال 97 بود که پسران تکواندوکار استان در این رقابت ها موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند. 

وی ادامه داد: اعزام 12 تیم به مسابقات کشوری، اعزام تیم های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به مسابقات بین المللی کیش، برگزاری آزمون کشوری برای ارتقای مدرک دان سه و چهار با شرکت 655 تن و همچنین توسعه و تجهیز خانه تکواندو استان از دیگر فعالیت های این هیات ورزشی در سال 97 بود. 
رئیس هیات تکواندو قم، با اشاره به برنامه های این هیات ورزشی برای سال 98 افزود: تمرکز بر جنبه قهرمانی، توسعه خانه تکواندو و احداث خوابگاه برای میزبانی تیم ملی و همچنین تلاش برای میزبانی از 2 رقابت ملی از جمله مهمترین برنامه های این هیات در سال 98 است. 

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchqqnq.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما