چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 76719
منبع : خبرگزاری تسنیم

قدردانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی از حضور همه مردم و مسئولان در کمک به سیل‌زدگان اخیر‌

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان ضمن قدردانی از کسانی که در مسئله سیل اخیر به میدان آمدند، گفت: افرادی که برای راحتی برادران و خواهران دینی خود به میدان آمده و به سیل‌زدگان کمک می‌کنند به دلیل داشتن اعتقادات دینی قوی آنان است.
قدردانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی از حضور همه مردم و مسئولان در کمک به سیل‌زدگان اخیر‌
قدردانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی از حضور همه مردم و مسئولان در کمک به سیل‌زدگان اخیر‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله مکارم‌شیرازی با نقل حدیث اخلاقی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بر اساس این حدیث، آدمی در صورت داشتن 4 مهم هیچ ناراحتی در دنیا نخواهد داشت، دروغ نگفتن، حفظ امانت، اخلاق حسنه و خوردن روزی حلال 4 موردی هستند که آدمی با داشتن آن‌ها همه‌چیز را دارد.

مرجع تقلید شیعیان کلام ائمه معصومین(ع) را نور دانست و افزود: عمل به این احادیث سخت بوده و باید مرحله‌به‌مرحله به آن‌ها عمل کرد تا بتوان به حقیقت و کمال وجودی دست‌ یافت، سه مورد از این موارد جزو واجبات بوده و حسن خلق هم بخشی واجب و بخشی نیز مستحب است.

وی با بیان اینکه انجام این امور سبب تغییر در سبک زندگی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: باید خداوند توفیق عمل به این نکات اخلاقی را به انسان بدهد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه ضمن قدردانی از کسانی که در مسئله سیل اخیر به میدان آمدند، گفت: افرادی که برای راحتی برادران و خواهران دینی خود به میدان آمده و به سیل‌زدگان کمک می‌کنند به دلیل داشتن اعتقادات دینی قوی آنان است، برخی به دنبال تضعیف مبانی دینی مردم هستند که این یک خیانت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام گروه 50 نفری از برادران فاضل و طلاب به نقاط سیل‌زده از سوی دفتر ایشان گفت: تاکنون 420 میلیون به این مناطق از سوی دفتر بنده کمک شده است.

وی بیشترین دلیل کمک مردم به سیل‌زدگان را اعتقادات دینی و ارزش‌های دینی دانست و گفت: تذکرات انسان دوستانه کم اثر بوده و عوامل مذهبی مهم‌ترین عامل کمک مردم به سیل‌زدگان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: خدمات اولیه به مقدار زیاد به آسیب دیدگان سیل اخیر انجام‌گرفته و آنچه مهم بوده دو مسئله است، نخست دادن مسکن به سیل‌زدگان است، برخی پیشنهاد داده‌اند اهالی هر مسجدی متعهد ساختن یک‌خانه در مناطق سیل‌زده شوند، در این صورت می‌توان امیدوار به بازسازی خانه‌های تخریب‌شده بود وگرنه با پول دولتی نمی‌توان بحران پیش‌آمده را حل کرد.

مرجع تقلید شیعیان به بیان دومین اقدام مهم از سوی مسئولان و مردم در رابطه با سیل اخیر کشور پرداخت و گفت: مشکل دوم این بوده که برای خانه‌های سابق نباید هزینه زیادی صرف شود، این خانه‌ها را به‌صورت موقت بازسازی شوند اما نباید هزینه زیادی برای این خانه‌ها کرد چراکه این خانه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها بوده و امکان وقوع سیل در این مناطق وجود دارد، درنتیجه باید اقدام به ساختن خانه‌هایی در مناطق امن کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عامل وقوع بسیاری از خرابی‌های سیل اخیر را عامل انسانی دانست و خاطرنشان کرد: عامل خودساخته انسانی دلیل آسیب‌ها و خرابی‌های سیل اخیر در کشور است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcjhaea.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما