چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 76721
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۳۸ ایستگاه صلواتی ویژه پیاده‌روی نیمه شعبان در قم برپا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری قم گفت: مجوز برپایی ۱۳۸ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) صادرشده است.
138 ایستگاه صلواتی ویژه پیاده‌روی نیمه شعبان در قم برپا می‌شود
138 ایستگاه صلواتی ویژه پیاده‌روی نیمه شعبان در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز سید محسن میرهادی در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: از توان بسیج و نیروهای خدماتی در تأمین امنیت پارکینگ 200 هکتاری مسجد مقدس جمکران استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه وظایف شهرداری قم در ستاد تسهیلات زائران استان ویژه نیمه شعبان، افزود: کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی مهم‌ترین کمیته از کمیته‌های ده‌گانه استان در برگزاری جشن نیمه شعبان بوده که مسئولیت کامل آن به شهرداری واگذارشده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری قم ابرازکرد: کمیته اجرایی شهرداری در بخش آماده ساختن زیرساخت‌های پارکینگ و پارک‌سوارها مسئولیت مستقیم دارد، همچنین 5 پایگاه اطلاع‌رسانی نیز مبحث راهنمایی و اطلاع‌رسانی به زائران را از مبادی شهر انجام خواهد داد.

میرهادی با اشاره به ظرفیت پارکینگ موقت 200 هکتاری مسجد مقدس جمکران گفت: ظرفیت این پارکینگ برای 45 هزار خودرو سواری و 4 هزار دستگاه اتوبوس گنجایش دارد.

وی ابراز کرد: 5 مسیر دسترسی برای نیمه شعبان ویژه زائران از ورودی‌های مختلف قم در نظر گرفته‌شده است، با توجه به عدم بهره‌برداری از تقاطع میدان ولی‌عصر، مسافران ورودی از تهران و کاشان به محور جاده لبن هدایت خواهند شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در نیمه شعبان شعبان 3 هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت خواهند بود، پاک‌سازی پارک‌سوارها و پارکینگ‌ها از روزهای گذشته آغازشده است.

وی مجوزهای صادرشده برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محور حرم تا حرم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مجوز برپایی 138 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) صادرشده است، 70 هزار کارت رنگی ویژه پارکینگ‌ها نیز تأمین‌شده است.

میرهادی با بیان اینکه تمامی نقشه‌های راهنما امسال به‌صورت ویژه توسط وای فای ستادهای مناطق و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی‌ها به مسافران ارائه می‌شود، ادامه داد: 1468 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و بوستان‌ها آماده‌سازی شده که ازاین‌بین 320 چشمه در محدوده مسجد جمکران قرار دارد.


مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: برنامه‌ریزی فعالیت 2500 تاکسی درون‌شهری برای انتقال زائران از میدان 72 تن به مسجد مقدس جمکران اندیشیده شده است، بخش عمده‌ای تاکسی‌های قم در این روز به‌صورت رایگان زائران را جابه‌جا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه 137 برای اطلاع‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران و زائران به سه زبان فارسی، اردو و انگلیسی است. در 18 غرفه مسجد مقدس جمکران مایحتاج زائران تأمین خواهد شد، در این غرفه‌ها قیمت محصولات بر روی بنری نصب می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری قم گفت: 5 بوستان مهدی، نیایش، امام رضا(ع) فدک و پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران برای نصب چادر و اسکان زائران آماده‌سازی شده است.

انتهای پیام/  113
https://qomnews.ir/vdccsmqm.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما