چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 76728
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو مجلس خبرگان: "روحیه ایثار" نسل جوان را انقلابی و ذلت‌ناپذیر پرورش می‌دهد

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جوانان دارای روحیه ایثار باشند انقلابی بار می‌آیند و زیر بار ذلت نمی‌روند‌.
عضو مجلس خبرگان: "روحیه ایثار" نسل جوان را انقلابی و ذلت‌ناپذیر پرورش می‌دهد
عضو مجلس خبرگان: "روحیه ایثار" نسل جوان را انقلابی و ذلت‌ناپذیر پرورش می‌دهد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن حیدری با اشاره به فرا‌رسیدن سال‌روز میلاد حضرت علی‌اکبر‌(ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم جوانان ایرانی انقلابی رشد کرده و روحیه انقلابی و ایثارگری در آن‌ها ایجاد شود باید در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارند.

وی افزود: روحیه انقلابی تنها روحیه‌ای است که می‌تواند جوانان را برای آینده کشور تضمین کند که باید الگوی جوانان انقلابی یعنی شهدای کربلا را برای جوانان تبیین کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه تصریح کرد: طراز اول جوان انقلابی در کاروان عاشورا حضرت عباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) در مسیر کربلا بود که امام حسین (ع) بالای اسب جمله انا‌لله و انا‌الیه راجعون را بر زبان جاری کردند و حضرت علی اکبر(ع) فرمود پدر جان برای چه انا لله و انا الیه راجعون گفتی که امام (ع) فرمود این کاروان حرکت می‌کند و مرگ به سوی آن‌ها در حرکت است.

آیت‌الله حیدری تصریح کرد: حضرت علی اکبر (ع) فرمود پدرجان مگر ما بر حق نیستیم که امام حسین (ع) فرمود به خدا قسم ما با حق هستیم و حضرت علی اکبر(ع) گفت حالا که ما بر حق هستیم از مرگ باکی ندارم که این موضوع روحیه شهادت طلبی و ایثارگری است.

وی بیان کرد: اگر جوانان دارای روحیه ایثار باشند انقلابی بار می‌آیند و زیر بار ذلت و نمی‌توانم نمی‌روند و همواره با فرهنگ ما می‌توانیم در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر جوان با روحیه ایثار و شهادت رشد کند کشور را نیز با این روحیه به سمت پیشرفت و تعالی حرکت می‌دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoaea.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما