پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 76755
منبع : خبرگزاری تسنیم

پیاده روی مردمی نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: پیاده روی مردمی روز نیمه شعبان روز یکشنبه و در روز میلاد امام زمان (عج) ساعت ۱۶ عصر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و تجمع هیئات مذهبی در ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) صورت می‌گیرد.
پیاده روی مردمی نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود/ برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی است
پیاده روی مردمی نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود/ برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی است
 پیاده روی مردمی نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود/ برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی است
مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: پیاده روی مردمی روز نیمه شعبان روز یکشنبه و در روز میلاد امام زمان (عج) ساعت ۱۶ عصر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و تجمع هیئات مذهبی در ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) صورت می‌گیرد.

    ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ استانها قم نظرات

پیاده روی مردمی نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود/ برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی است

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا وطن خواه در نشست خبری ستاد مردمی اجتماعات مهدوی که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: سه بخش در حال فعالیت هستند که گروه‌های مردمی یکی از این بخش‌ها هستند و همچنین ستاد مردمی اجتماعات هماهنگی‌ها را انجام داده و در این مسیر نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی هستیم.

وی افزود: مجموعه‌های مختلف شهرداری به خصوص فرهنگی و هنری و زیباسازی و روابط عمومی شهرداری پای کار آمدند و دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره آب و برق نیز در حال فعالیت هستند، صرفاً بلوار پیامبر اعظم برای جشن نیمه شعبان مهیا نشده بلکه کل شهر آماده برگزاری جشن‌های نیمه شعبان هستند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: مدیر کل برخی از دستگاه‌ها در جلسات حضور پیدا کردند و تا حدودی مشکلات و ضعف‌ها برطرف شده است، نمی‌گوییم مشکلات به صورت کامل برطرف شده چون مشکلات آب و لوله کشی وجود دارد و موضوع ترافیک به صورت کامل حل نشده است.

وطن خواه تصریح کرد: امسال تصمیم مهمی گرفته شد و قرار شد یک روز یک طرف بلوار پیامبر اعظم بسته بشود، از روز 29 اردیبهشت موکب‌ها فعال می‌شوند و از دو روز آینده پذیرایی‌ها آغاز می‌شود ولی عمده پذیرایی‌ها روز جمعه، شنبه و یکشنبه خواهد بود.

وی عنوان کرد: کار خدمات و پذیرایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت کامل انجام شده است و با توجه به بستری که ایجاد شده است ستاد اقامه نماز، فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری و گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه در این زمینه مشارکت دارند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: سازمان تبلیغات حوزه علمیه برخی از مبلغین خود را فعال کرده است و گروه‌های مختلف در زمینه جشن‌های نیمه شعبان همکاری می‌کنند.

وطن خواه گفت: با توجه به اینکه با شعار مهدی یاران فعالیت خود را انجام می‌دهیم در سطح شهر نیز برخی از مغازه‌ها و تاکسی‌ها به این شعار می‌پیوندند و قرار است به زائران کمک کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه کریمه کار اسکان زائران نیمه شعبان را انجام می‌دهد، ادامه داد: جشن نیمه شعبان بزرگ‌ترین جشن مذهبی دنیاست و هرساله حداقل 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران برای برگزاری این جشن جمع می‌شوند.

وطن خواه گفت: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی هیچ بودجه دولتی ندارد و به نهادی وابسته نیست، در چند سال قبل به دلیل تعداد زیاد زائرین، ظرفیت مسجد مقدس جمکران کافی نبود و بر همین اساس ستاد اجتماعات مهدوی تشکیل شد.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: با ساماندهی نیروهای مردمی در 5 سال پیش، 6 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم به خدمت رسانی پرداختند و سال قبل این تعداد به 128 ایستگاه رسید و امسال پیش بینی می‌شود که 140 ایستگاه صلواتی به زائرین خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در سه بخش خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: نخستین بخش اقدامات فرهنگی است و غرفه‌های متعدد فرهنگی در این خصوص فعالیت می‌کنند، پذیرایی از زائرین خدمت دیگر ایستگاه‌های صلواتی است.

وطن خواه با اشاره به اینکه سال گذشته 750 هزار پرس غذا و همچنین 1 میلیون و 200 هزار نوشیدنی در ایام نیمه شعبان بین زائرین تقسیم شد، گفت: ارائه خدمات تخصصی به زائرین از دیگر اقدامات ایستگاه‌های صلواتی است و افراد با تخصص‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های مرتبط انجام شد، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی تسهیل شد و این موضوع یکی از وظایف ستاد اجتماعات مردمی است؛ کار سوم ستاد ارائه آموزش و ارتقا سطح خدمات ایستگاه‌های صلواتی است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات پشتیبانی از دیگر اقدامات ستاد اجتماعات مهدوی است، سال گذشته 500 هزار لیتر آب و 4 هزار و 200 قالب یخ بین ایستگاه‌های صلواتی توزیع شد؛ همچنین خادمان موکب‌هایی که از استان‌های دیگر در این اجتماع حضور داشتند اسکان داده شدند.

وطن خواه با بیان اینکه ایستگاه‌ها قابلیت خدمت رسانی به 500 هزار نفر را دارند، در خصوص اقدامات برای نیمه شعبان سال جاری، عنوان کرد: علاوه بر اقداماتی که در سال گذشته انجام شده است، شبکه خانواده‌های مهدوی راه اندازی می‌شود و ارتباطات بعد از ایام نیمه شعبان با خانواده‌ها استمرار خواهد داشت.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی خاطرنشان کرد: پیاده روی مردمی روز نیمه شعبان باید مورد توجه قرار بگیرد و این پیاده روی امسال روز یکشنبه و در روز میلاد امام زمان (عج) ساعت 16 عصر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و تجمع هیئات مذهبی در ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiaea.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما