کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم: 150 موکب و ایستگاه صلواتی برای نیمه شعبان مجوز دریافت کردند

خبرگزاری تسنیم , 29 فروردين 1398 ساعت 18:30

شهردار قم با بیان اینکه ۱۵۰ موکب و ایستگاه‌های صلواتی برای نیمه شعبان مجوز دریافت کردند، گفت: برای ۴ هزار اتوبوس و ۵۰ هزار سواری پارکینگ و برای ۶ هزار نفر اسکان پیش‌بینی شده است.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر قم برای نیمه شعبان اظهار داشت: 10 کمیته برای این روز فعال بودند که بتوانند تسهیلات را برای مسافران و زائران فراهم کنند.

وی افزود: 4 هزار اتوبوس و 50 هزار سواری پارکینگ پیش بینی شده است وهمچنین برای 6 هزار نفر اسکان پیش بینی شده است، 1500 سرویس بهداشتی، و 40 نمازخانه، 85 واحد حمام از جمله خدماتی است که به مردم ارائه می‌شود.

شهردار قم تصریح کرد: 49 میلیمتر بارش در اولین روزهای سال جدید داشتیم، از سال قبل در خصوص لایه روبی هایی که باید انجام می‌دادیم و برنامه ریزی برای آب‌های سطحی اقداماتی خوبی انجام داده بودیم که مؤثر واقع شد.

سقائیان نژاد ادامه داد:حدود 300 هکتار به فضای سبز قم اضافه شد و یکی از پروژه‌هایی که سال گذشته شروع کردیم پارک هزار هکتاری است که از بوستان کوثر شروع می‌شود و باغ پرندگان و موزه دفاع مقدس را در بر دارد و به سمت کوه خضر و دوبرادران و پشت جمکران می‌رسد و اقلیم به صورتی است که دارای پستی و بلندی است و زیبایی‌های خاص به خود را دارد.

وی با بیان اینکه 150 موکب و ایستگاه‌های صلواتی برای نیمه شعبان مجوز دریافت کردند،گفت: 240 هکتار پارکینگ در اطراف مسجد در نظر گرفته شده است البته ما هر سال در این مسئله با مشکل مواجه هستیم که باید برای یک پارکینگ دائمی در اطراف مسجد جمکران کلیه استان دست به دست هم دهند.

شهردار قم با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با سیل گفت: بخش اصلی کار شهرداری در بحث سیل بلوار زائر بود  که این بلوار و پارکینگ‌ها را از وسایل نقلیه و افراد تخلیه کردیم که این تدبیر بسیار کارآمد بود و در نوبت دوم نیز که نزدیک به 35 میلیمتر باران داشتیم و سیلاب‌هایی که از سمت قمرود سرریز شده بود سبب شد ارتفاع آب تا 3 متر رسید و کل بلوار زائر را آب فرا گرفت اما به دلیل منع رفت و آمد هیچ اتفاقی نیفتاد.

سقائیان نژاد بیان کرد: میزان خسارت وارد شده به شهر قم از سیل حدود 12 میلیارد است، بلافاصله بعد از تخلیه آب از بلوار لایه روبی انجام شد و این میزان خسارات در بحث فضای سبز، خیابان‌ها، آسفالت، پیاده راه‌ها و المان‌های شهری بوده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76756

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76756/شهردار-قم-150-موکب-ایستگاه-صلواتی-نیمه-شعبان-مجوز-دریافت-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir