دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 7676

گلف قم پتانسیل بالایی برای موفقیت در عرصه قهرمانی دارد

قم نيوز : قم نیوز: رییس جدید هیئت گلف استان قم گفت: این رشته ورزشی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب و بالایی برای موفقیت در عرصه قهرمانی دارد.
گلف قم پتانسیل بالایی برای موفقیت در عرصه قهرمانی دارد
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد علویون در مجمع انتخابات هیئت گلف استان قم که شامگاه یکشنبه با حضور مسوولان فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که گلف قم را به روند رو به رشد گذشته بازگردانیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که گلف قم نیاز به بازسازی دارد و یکی از مهمترین برنامه‌های هیئت گلف در چهار سال جدید این است که با کار گروهی و تعامل با تمامی بخش‌ها و کمیته‌های فعال در هیئت، این رشته را در مسیر موفقیت به پیش ببریم.

زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه رشته ورزشی گلف در قم پیش بینی نشده
رییس جدید هیئت گلف قم ابراز داشت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه رشته ورزشی گلف در قم پیش بینی نشده و شاید این مهم به دلیل این باشد که گلف در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی، یک رشته ورزشی نوپا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:‌ ما مدعی هستیم که این رشته ورزشی در قم با توجه به وجود نبوغ و استعدادهایی که شناسایی کرده‌ایم، ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و برای تسریع در روند توسعه زیرساخت‌های آن در مقایسه با سایر رشته‌ها، نیاز به هزینه کمتری است.

علویون یاد آور شد: در اکثر ورزش‌ها وقتی ورزشکار به مرز ۳۵ سال می‌رسد، معمولا با فعالیت حرفه‌ای در آن رشته ورزشی پایان می‌دهد، حال آنکه در گلف رسیدن به این سن تازه آغاز تجربه و ایجاد فرصت مناسب برای فعالیت در عرصه‌ قهرمانی است، بنابراین گلف می‌تواند از سنین پایه تا سنین بالا ورزشکاران زیادی را در عرصه قهرمانی تحت پوشش خود داشته باشد.

در پارک‌ها و فضاهای سبز موجود در شهر قم جایی برای گلف وجود ندارد
وی عنوان کرد: در حال حاضر توجه خاصی به گلف وجود ندارد و نمونه این مدعا این است که متاسفانه در پارک‌ها و فضاهای سبز موجود در شهر قم، حتی یک جای کوچک برای فعال کردن این رشته ورزشی و یا بازی معمولی خانواده‌ها در رشته گلف وجود ندارد.

رییس جدید هیئت گلف قم اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از مهمترین مشکلات ما در مسیر توسعه این رشته ورزشی، کمبود حامی مالی مناسب است، زیرا هنوز بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در این رشته ورزشی استقبال زیادی نمی‌کند و ما یکی از مهمترین برنامه‌های خود را تلاش برای جذب مشارکت بخش خصوصی در رشته گلف قرار داده‌ایم.

لازم به ذکر است، سیدمحمد علویون که پیش از این نیز یک بار به مدت چهار سال رییس هیئت گلف استان قم بود، بعد از یک سال فعالیت نه چندان چشمگیر محمد اسماعیلی در این مسئولیت و پایان دوره سرپرستی ناصر لسانی در این هیئت، با اعتماد اعضای مجمع هیئت گلف استان قم به مدت چهار سال رئیس جدید این هیئت ورزشی استان قم شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.qnqt23n--ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما