پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 76764
منبع : خبرگزاری مهر
معاون خدمات شهری شهرداری قم:

تردد خودرو در بلوار پیامبر اعظم(ص) همزمان با نیمه شعبان ممنوع است

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم عبور خودروها در ایام نیمه شعبان از بلوار پیامبر اعظم(ص) را ممنوع اعلام کرد و گفت: زائران و همشهریان برای عزیمت به مسجد جمکران از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
تردد خودرو در بلوار پیامبر اعظم(ص) همزمان با نیمه شعبان ممنوع است
تردد خودرو در بلوار پیامبر اعظم(ص) همزمان با نیمه شعبان ممنوع است
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: نیمه شعبان یکی از مناسبت‌های اصلی برای شهر قم محسوب می‌شود که انعکاس بین المللی، شهری و کشوری دارد بنابراین شهرداری نیز در کنار مردم در این ایام به خدمت رسانی به زائران و شهروندان می‌پردازد.

وی گفت: شهرداری مناطق در ایام نیمه شعبان در نصب ایستگاه صلواتی و یا برپایی مراسم در حد تجهیزات و لوازم به خدمت رسانی به مردم می‌پردازد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده سازی ورودی‌های شهر قم برای استقبال از زائران، افزود: با توجه به اینکه برخی از مسافرین قصد اقامت در بوستان‌ها را دارند آماده سازی لازم در این زمینه انجام گرفته است، همچنین پنج استراحتگاه نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ساختاری در شهرداری تعریف شده که همه پرسنل شهرداری در همه رده‌ها در قالب ۱۰ ردیفی که طراحی شده است هماهنگ شده‌اند و با دستگاه‌های استان نیز جلساتی برگزار شده است.

وی گفت: هر سال پیاده روی از حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران از بعد از ظهر روز قبل از نیمه شعبان آغاز می‌شود و سال گذشته مسیر کندروی بلوار پیامبر اعظم (ص) به پیاده روی و قسمت تندرو در اختیار خودروها قرار داده می‌شد اما امسال از پیش از ظهر شنبه ۳۱ فروردین به مدت ۲۴ ساعت این مسیر برای عبور خودروهای شخصی بسته می‌شود.

سامع عنوان کرد: سال گذشته برای نخستین بار پنج خط اتوبوس برای انتقال زائران به مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده بود که امسال به هشت خط ارتقا یافته است که با بیش از ۲۳۰ دستگاه اتوبوس به انتقال زائران می‌پردازد.

وی ادامه داد: هشت خط در نظر گرفته شده برای انتقال زائران با اتوبوس شامل پایانه پردیسان، میدان مطهری، شهرک امام حسن (ع)، پردیسان، شهرک قدس، بلوار امین و خیابان صدوقی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی فعالیت ناوگان در مسیر پارکسوار شمالی به حرم افزود: ۱۰۲ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی جدید خریداری شده به خط همزمان با نیمه شعبان به سرویس دهی می‌پردازد.

سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی در مسیر جمکران

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: سرویس دهی رایگان کلیه خطوط از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه تا ظهر روز نیمه شعبان انجام می‌پذیرد.

وی گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی از میدان ۷۲ تن و شهید مطهری به مسجد مقدس جمکران به خدمت رسانی می‌پردازند.

سامع با اشاره به فعالیت کمیته ایمنی و امداد در زمینه ایمنی ایستگاه‌های صلواتی افزود: تیم‌های دائمی به امر ایمنی سازه‌ها و برق می‌پردازند.

وی به فعالیت کمیته زیباسازی اشاره کرد و افزود: دیوارنگاری جدید پیرامون رینگ مسجد و بلوار انتظار و ورودی‌های قبل از میدان آل یاسین انجام گرفته، همچنین به شستشوی دیوارها در این مناطق نیز پرداخته شده است.

وی بیان کرد: ۵۷ المان‌های ستاره‌ای که قابلیت نوشتاری دارند متناسب با نیمه شعبان در شهر قم در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: برای نصب چادر و اسکان مسافران در ایام نیمه شعبان بوستان‌های امام رضا (ع)، بوستان غدیر، بوستان مهدی (عج) و بوستان نیایش در نظر گرفته شده است و در صورت مساعد نبودن آب و هوا سوله‌های ورزشی و بحران برای اسکان زائران پیش بینی شده است.

وی بر ضرورت چینش مناسب خودروها در داخل پارکینگ‌ها تأکید کرد و افزود: هر چه چینش خودروها بهتر باشد علاوه بر اینکه فضا برای پارک خودرو بیشتر می‌شود، خودروهای امدادرسان و نظافتی نیز می‌توانند به خدمت رسانی بهتری بپردازند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjxaea.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما