کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله جوادی آملی مطرح کرد؛

جایگاه خاص کمک کنندگان به سیل‌زدگان در کلام ائمه(ع)

خبرگزاری مهر , 29 فروردين 1398 ساعت 22:30

یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن دعا برای آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور، از مردم و مسئولان که برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.


به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در جلسه درس فقه خود با اشاره به حوادث و گرفتاری‌هایی که بر اثر سیل برای برخی از مردم کشور بوجود آمده است، اظهار داشت: امیدواریم عزیزان آسیب دیده سیل، مشمول عنایت ویژه پروردگار باشند، این عزیزان هر چه بر زبان آنها جاری بشود چون از قلب شکسته است، این دعا مستجاب است.

وی بیان داشت: این خاندان پاک ائمه (علیهم السلام) به ما فرمودند «مَنْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»، این «وَجَبَتْ» جز آن «وَجَبَت» های حتمی است؛ فرمود کسی جلوی سیل مردم را بگیرد، بهشت بر او واجب است؛ عادیه یعنی عادیه! طغیان رودخانه، عادیه است، طغیان سد، عادیه است؛ «مَنْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»؛ این عزیزان رفتند سیل‌بند درست کردند «وجبت لهم الجنة»، صریح است، نفرمودند آن‌قدر ثواب دارد؛ فرمود بهشت برای اینها یقیناً واجب است، برای اینهاست.

این استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: تعبیرات قرآن کریم چند وجه است؟ یک وقت می‌گویند اگر فلان کار را کردید، «یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ» اما یک وقت درباره یک عده دارد: «لَهُمُ الْجَنَّةَ»، این روایت خیلی بلند است؛ هم کار هلال احمر را درست می‌کند هم کار همه عزیزانی که در سراسر ایران دارند تلاش و کوشش می‌کنند درست می‌کند، این دعا هم بر همه ما لازم است.

وی ضمن دعا برای عزیزان آسیب دیده سیل، از مردم و مسئولان که برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، تقدیر کرد و اظهار داشت: خدا به این مردم خیر و دنیا و آخرت بدهد که فرمان ائمه خود را اطاعت کردند؛ چه شب و چه روز این عزیزانی که سیل‌بند درست کردند، بهشت برای اینها واجب است که امیدواریم به برکت قرآن و عترت این نظام و مسئولان نظام و فردِ فرد این ملت مخصوصاً عزیزان آسیب دیده سیل، مشمول عنایت ویژه پروردگار باشند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: هم اکنون هر دعایی از زبان اینها در آید مستجاب است چون از قلب مضطر است، قلب شکسته فقط او را می‌خواهد، کسی دیگر را نمی‌خواهد؛ هر دعایی با هر زبانی از خدا بخواهند مستجاب است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 76766

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76766/جایگاه-خاص-کمک-کنندگان-سیل-زدگان-کلام-ائمه-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir