دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 7677

150 کوره ذوب سرب در استان قم تعطیل شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از تعطیلی 150 کوره ذوب سرب در این استان خبر داد.
150 کوره ذوب سرب در استان قم تعطیل شد
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان امروز با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی که کوره‌های ذوب سرب به وجود می‌آورند، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۵۰ کوره ذوب سرب غیر مجاز که در اراضی ملی مستقر بوده‌اند، با همکاری سازمان محیط زیست و دادستان قم تخریب شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اراضی ملی واحدی از این کوره‌ها سراغ نداریم که فعالیت داشته باشند و اگر شهروندان موردی در این زمینه سراغ داشته باشند، می‌توانند به تلفن ۱۲۰ گزارش دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: این کوره‌ها اغلب در ارتفاعات شهر قم مستقر بودند که آلودگی آنها در هنگام غروب هوای شهر را آلوده می‌کرد.

وی ابراز داشت: این کوره‌ها، باطری‌های فرسوده را ذوب کرده و سرب آن را استخراج می‌کنند که پرداختن به این حرفه به صورت سنتی می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

وقوع دو مورد حریق در مراتع استان قم
عفتان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال دو مورد حریق در مراتع استان گزارش شده که موجب آسیب‌هایی به محیط زیست شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فصل گرم نزدیک شده است از شهروندان انتظار داریم در حفظ مراتع استان بکوشند و در نزدیکی مراتع آتش روشن نکنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی در مراتع می‌توانند با تلفن ۱۲۰ یگان حفاظت از منابع طبیعی تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.

وی با اشاره به ارزش زیست‌محیطی مراتع خاطرنشان کرد: از دست رفتن این منابع طبیعی موجب خشکسالی شده و دمای هوای استان را بالا خواهد برد.

بازگشت ۲۵۰۰ هکتار اراضی ملی به دولت
عفتان افزود: این منابع همچنین علوفه دام‌ها را تامین می‌کند و در صورت وارد شدن خسارت سنگین به آنها، سال‌ها طول می‌کشد تا مراتع به حالت اولیه بازگردند.

وی با اشاره به ماموریت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ابراز داشت: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی که به دلایل مختلف در دست افراد قرار گرفته بود، به وسیله اداره‌کل منابع طبیعی استان قم و با حکم مراجع قضایی به بیت‌المال بازگردانده شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: تمام این پرونده‌ها با پیگیری شورای سیاست‌گذاری حفظ بیت‌المال استان و کمک‌های دستگاه قضایی به نتیجه رسیده است.

وی گفت: برخی از این پرونده‌ها چندین سال در محاکم مطرح شده و بسیار روی آن وقت صرف شده تا به بیت‌المال تحویل داده شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.yayct1aqybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما