جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 76784
منبع : خبرگزاری فارس

نمایش پاهای خانم هزارپا اجرا می‌شود

قم نيوز : کارگردان نمایش پاهای خانم هزار پا از اجرای این نمایش تا 6 اردیبهشت ماه خبر داد.
نمایش پاهای خانم هزارپا اجرا می‌شود
نمایش پاهای خانم هزارپا اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز مهدی خجستگی امروز با اشاره به نمایش پاهای خانم هزار پا اظهار کرد: 90 درصد تیم این نمایش معلولان بهزیستی هستند و گروه از سال 92 با هدف توانمندسازی این افراد ایجاد شد و ابتدا با افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی شروع کردیم و سپس افراد ناشنوا نیز به گروه اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان و یک دوره جشنواره بین المللی تئاتر همدان شرکت داشتیم که از نظر حضور معلولان بی‌سابقه بوده است.

کارگردان نمایش پاهای خانم هزار پا  ضمن ابراز ناراحتی از نبود همکاری‌ها در قم گفت: تاکنون استقبال در همه شهرها از جمله تهران، ساری و چالوس خوب بوده و در آینده در شهرکرد نیز برای اجرای عموم می‌رود که تبلیغات خوبی انجام شده است.

وی از اجرای نمایش پاهای خانم هزار پا تا 6 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: بنا بود تا 26 اردیبهشت ماه در قم اجرا باشد ولی انتظار برآورده نشد. اگر استقبال خوب شود و مراکز همکاری کنند احتمال دارد یک هفته بعد از شهرکرد نیز در قم اجرا داشته باشیم.

خجستگی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای نمایش باید اطلاع‌رسانی قوی انجام شود تا از ظرفیت تماشاگر استفاده شود ولی همکاری لازم در زمینه نصب بنر و اطلاع رسانی در زمینه نمایش صورت نگرفت.

 وی عنوان کرد: تلاش می‌شود با انرژی مضاعف به این امر نگاه شود زیرا هدف است که به سمت کار حرفه‌ای پیش رویم.

کارگردان نمایش پاهای خانم هزار پا با اشاره به داستان نمایش گفت: موضوع نمایش داستان خانم هزار پایی است که از پاهای خود خسته شده و از شهر خارج و با کرمی رو به رو می‌شود که پایی ندارد ولی موفق است و در ادامه با همکاری پاها و کرم از سیل جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نگاه نخست جامعه هدف ما معلولان بودند گفت: ممکن است معلولان با افراد سالم تفاوت‌هایی در ظاهر داشته باشند ولی این تفاوت‌های ظاهری ملاک معلولیت نیست و نمی‌توان بیان کرد در ظاهر دارای نقص هستند زیرا بسیاری افراد معلول روی ویلچر موفق هستند و فعالیت‌های عالی انجام می‌دهند.

کارگردان نمایش پاهای خانم هزار پا یادآور شد: این گروه نخستین گروهی بود که روی تریلی جدید سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای استان قم اجرای نمایش داشته است.

وی عنوان کرد: ندا حاجی بابایی نویسنده این نمایش است و از جمله عوامل این نمایش حسن نوری، حمزه اقبالی و خانم‌ها زارعی و خمسه هستند و حامد جهانبخش بخش موسیقی نمایش را به عهده داشت.

خجستگی یادآور شد: علیرضا نامدار و علی اصغر تقی‌پور، سیدهاشم موسوی، سمانه دلیر، مهدی سوری، الهه اکبری، مرضیه کریمی و سمیه شیری به عنوان بازیگران نمایش نقش‌آفرینی کردند.

نمایش پاهای خانم هزار پا تا 6 اردیبهشت ماه در خانه نمایش واقع در بلوار الغدیر، کوی بیمارستان امام رضا فرعی اول، سمت چپ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbazbz.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما