شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 76805
منبع : خبرگزاری ايرنا

2میلیارد تومان توسط ستاد مردمی قم به سیلزدگان کمک شد

قم نيوز : رئیس ستاد مردمی کمک رسانی به مناطق سیلزده استان لرستان گفت: این ستاد تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم قم را به مناطق سیلزده ارسال کرده است.
2میلیارد تومان توسط ستاد مردمی قم به سیلزدگان کمک شد
2میلیارد تومان توسط ستاد مردمی قم به سیلزدگان کمک شد
به گزارش قم نیوز محمود پارچه باف در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: ستاد مردمی کمک رسانی به مناطق سیل زده استان لرستان در قم در همان روزهای بروز حادثه با محوریت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حضور نهادها و دستگاه های مختلف استان تشکیل شد و خدمت رسانی به آسیب دیدگان در منطقه چگینی استان لرستان را به عنوان اولویت اصلی برعهده گرفت.

وی با اشاره به این که عمق خسارت ها در مناطق حادثه دیده بسیار بالاست، بیان کرد: قرار است با حمایت های مردمی و پشتیبانی نهادهای استان، یکهزار و 200 واحد مسکونی از طرف ستاد مردمی قم در منطقه چگینی احداث شود.

وی ادامه داد: این ستاد تاکنون نقش موثری در انتقال و توزیع مناسب کمک های مردمی به مناطق سیلزده داشته است و تلاش می شود خدمت رسانی ها و پخش اجناس به نحوی انجام شود که همه آسیب دیدگاه در مناطق یاد شده بتوانند از آن استفاده کنند.

پارچه باف با اشاره به خاطره ای از امام راحل مبنی بر این که باید جشن های نیمه شعبان با شکوه برگزار شود، گفت: برخی در فضای مجازی تبلیغ می کنند که باید هزینه های جشن نیمه شعبان را صرف مناطق سیلزده کرد اما ما می گوییم هم باید به این مناطق کمک کرد و هم باید جشن های نیمه شعبان را با شکوه برگزار نمود و آن را گرامیداشت.

وی افزود: به عنوان نمونه تشکیلات موکب حضرت معصومه(س) مردمی قم، برای خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) این شهر دایر شده است و به خدمت رسانی، پذیرایی و اجرای برنامه فرهنگی از جمله در شب نیمه شعبان و احیای آن می پردازد.

وی ادامه داد: روند جذب کمک به مردم در مناطق سیلزده استان لرستان از طرف مردم و نهادهای استان قم با استقبال گسترده ای مواجه شده است و تا کنون محموله های فراوانی از آب آشامیدنی، محصولات بهداشتی، بسته های مواد غذایی 10 روز شامل برنج، روغن، حبوبات و سایر ارقام خوراکی و دیگر کالاها حسب نیاز مردم، به مناطق سیلزده ارسال شده است.

پارچه باف گفت: کمبود چادر مشکلی در مناطق سیلزده یکی از مشکلات بانوان منطقه بود که برای رفع آن پارچه چادری از کارخانه ها تهیه و در سطح مساجد و منازل به تهیه چادر اقدام و به مناطق مورد نظر ارسال شد که این موضوع مورد استقبال بانوان قرار گرفت. 

وی بیان کرد: تهیه و ارسال بیش از 2 هزار قطعه لباس نو و پنج هزار جفت چکمه از دیگر اقداماتی بود که توسط ستاد مردمی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی های انجام شده و حضور موکب های استان قم در منطقه، روزانه بیش از پنج هزار بسته غذایی در هر وعده برای پذیرایی از سیلزدگان آماده و توزیع می شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcftcde.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما