شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 76806
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر مهدوی در قم برگزار شد

قم نيوز : آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر مهدوی ' طلوع باران' عصر جمعه در قم برگزار شد.
آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر مهدوی در قم برگزار شد
آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر مهدوی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز 400 اثر به این کنگره ارسال شد که 50 اثر توانستند به مرحله نهایی راه یابند که از صاحبان 12 اثر برگزیده با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

دبیر شعر آیینی کشور در این آیین که در تالار مجتمع فرهنگی - هنری شهید سید مرتضی آوینی قم برگزار شد، ضمن اهمیت غیبت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: در روزگار ما و با توجه اعمال و نیت پیروان آن حضرت، نمی دانیم که آیا ما در غیبت هستیم و یا ایشان در عصر غیبت به سر می برند.

محمدعلی مجاهدی با اشاره به مصداق ظهور در عصر حاضر افزود: حضرت بقیه الله الاعظم(عج) همیشه برای اهلش و در همین زمانه نیز حضور دارند و افرادی که دل آنها منور به انوار مهدوی جاری است و به ارتباط نورانی دسترسی دارند، از فیض حضورشان لذت معنوی می برند.

وی با توجه به بصیرت جاذبه وجودی امام مهدی(عج) ادامه داد: این یکی از شهود خاطره انگیز است و بارها امکان دارد که از کنار حضرت در روز بگذریم، ولی به دلیل عدم بصیرت واقعی از جاذبه وجودی حضورش بی بهره باشیم.

وی با اشاره به حضور ایشان در همه عرصه ها اظهار کرد: ایشان از همه مسایل با خبر هستند و در همه عرصه ها حضور دارند و بهترین کار در این است که با تغییر در اعمال و نیات خود به این حضور معنوی ایشان دامن بزنیم.

مجاهدی تاکید کرد: شعر مهدوی نباید فقط از لحاظ محتوایی به حسن صوری حضرت بپردازد، بلکه با معرفی آن حضرت به عنوان تنها منجی موعود و مصلح جهانی و با به تصویر کشیدن ولایت تکوینی و مبارزه با بیدادگران و احیای ارزش های دینی به مهدویت حقیقی بپردازد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg379u.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما