شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 76808
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران:

پویش هر مسجد یک منزل برای سیل زده ها در کشور به راه افتد

قم نيوز : معاون فرهنگی، تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: پویش هر مسجد یک منزل و هر شهر 100 منزل برای مردم سیل زده شهرهای مختلف باید در کشور به راه افتد تا بتوانیم مشکل اصلی مردم این مناطق را حل کنیم.
پویش هر مسجد یک منزل برای سیل زده ها در کشور به راه افتد
پویش هر مسجد یک منزل برای سیل زده ها در کشور به راه افتد
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری افزود: درحال حاضر سیل در بسیاری از مناطق فروکش کرده و مشکل اصلی مردم آنجا، سرپناه است که با توجه به نزدیک بودن فصل گرما، باید هر چه سریع تر اقدام شود. 

وی اضافه کرد: زنان جوان، خانم های باردار، مردان و زنان کهنسال بسیاری خانه های خود را از دست داده اند و با توجه به لزوم حفظ حریم خصوصی و استقلال خانواده ها، این مهم جز با همدلی و نوع دوستی مردم حل نمی شود. 

وی تصریح کرد: این که دائما مطالبه گر باشیم و دستمان را به سوی دولت دراز کنیم، منصفانه نیست؛ سیل فقط برای ملت نبوده بلکه به دلیل تخریب بسیاری از زیرساخت ها برای دولت هم بوده و خسارت های زیادی وارد کرده است. 

به گفته ظهیری، رسانه ها فرهنگ سازی پویش هر مسجد یک خانه، هر شهر 100 خانه را دنبال کنند که خیر دنیا و آخرت نصیب آن ها خواهد شد. 

وی بیان کرد: بر اساس روایات اگر کسی نسبت به امور مسلمانان همت نداشته باشد، مسلمان نیست و مردم نوع دوست ایران نیز ثابت کرده اند در مشکلات کمک هم هستند. 

وی با تاکید بر اینکه کاهش آلام و رنج مردم سیل زده نیازمند عزم ملی و همت عمومی است، ادامه داد: اعتقادات مذهبی جدای از انسان دوستی، نوع دوستی و همدلی نیست، اسلام ما را به انسان خوب و اهل کرامت بودن توصیه می کند و بر اساس حدیثی از پیامبر(ص) بهترین مردم کسی است که نفعش به دیگری برسد. 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه 28 فروردین ماه جاری در درس خارج فقه خود گفت: برخی پیشنهاد خوبی مطرح کرده اند که اهالی هر مسجد در کشور، هزینه ساخت یک واحد مسکونی ساده را برعهده بگیرند و این گونه مشکل حل می شود، وگرنه با اعتبارات دولتی در این تنگنا، انجام این کار به آسانی امکان پذیر نیست. 

سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcivvay.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما