شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 76816
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو شورای جامعه المصطفی:

فرهنگ انتظار تحول آفرین و حرکت بخش است

قم نيوز : عضو شورای جامعه المصطفی العالمیه(ص) با بیان این که فرهنگ انتظار در زندگی انسانها تحول آفرین است، گفت: این انتظار در انسان امید و حرکت ایجاد و جهان را از بن بست خارج می کند.
فرهنگ انتظار تحول آفرین و حرکت بخش است
فرهنگ انتظار تحول آفرین و حرکت بخش است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی افزود: در فرهنگ اهل بیت(ع) تاکید فراوانی بر انتظار شده و در روایات آمده کسی که منتظر فرج حضرت موعود باشد، مثل کسی است که در خیمه آن حضرت برای همراهی حاضر است، مثل کسی است که در رکاب آن حضرت مشغول نبرد با دشمنان با دین خداست و همچنین مثل کسی است که در جلوی گام های پیامبر در میدان نبرد شهید می شود و به زمین می افتد.

وی با بیان این که انتظار موعود؛ انتظاری پویا، موثر و حرکت آفرین است، اضافه کرد: کسی که منتظر شخصیت جهانی است، باید جهانی بیندیشد و کسی که منتظر شخصیت مصلح است، باید صالح باشد.

وی ادامه داد: معنای انتظار که در کلام اهل بیت(ع) مطرح شده، برای این است که جامعه برای روزهای بهتر از عصر پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) آمادگی پیدا کند.

دهسرخی با بیان این که انتظار فرج یعنی اخلاق محمدی(ص) عالم گیر و اخلاق اهل بیت(ع) مثل عدالت جهان گستر شود، بیان کرد: بنا نیست حضرت مهدی(عج) با شمشیر دل ها را فتح کند، هنگام ظهور دل ها در گستره جهانی با اغنا، وابستگی و عشق به اهل بیت(ع) و حضرت حجت(عج) فتح خواهد شد.

وی ادامه داد: انسانی که امید به روز ظهور دارد، احساس ناامیدی و افسردگی نمی کند و جامعه ای که به موعود فکر می کند، رو به جلو است و در مواجهه با استکبار جهانی هراسی به دل راه نمی دهد.

وی با اشاره به این که خانواده منتظر سرزندگی و نشاط دارد، بیان کرد: اعتقاد به انتظار تاثیر نورانی و ارزشمندی بین روابط اعضای خانواده ایجاد می کند و هرچه بتوانیم این فرهنگ را در جامعه افزایش دهیم، کرامت های عالی قرآنی، اهل بیتی، نبوی و علوی در زندگی ما رسوخ می کند و کل زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو شورای جامعه المصطفی با اشاره به این که بزرگ ترین وظیفه منتظران دعاست، گفت: انسان منتظر باید نسبت به امام زمان(عج) معرفت پیدا کند و مطیع امام شود.
به گفته وی، انتظار مفهوم مقدس، بزرگ، قابل بررسی و تحلیل است که علمای دین و دانشمندان باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

محمد بن الحسن العسکری(ع) معروف به حجت بن الحسن، دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. ایشان فرزند امام حسن عسکری (امام یازدهم شیعیان) و همچون پیامبر اسلام(ص) نامش محمد و کنیه ‌اش ابوالقاسم است. حجت بن الحسن در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری در خانه امام عسکری(ع) در سامرا چشم به جهان گشود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-6nq.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما