شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 76827
منبع : خبرگزاری مهر

میعادگاه منتظران آماده پذیرایی از زائران/ایجاد ۱۳۸ ایستگاه صلواتی

قم نيوز : معاون امور زائران مسجد مقدس جمکران گفت: بیش از ۱۳۸ ایستگاه صلواتی ویژه پیاده روی نیمه شعبان در قم و در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای پذیرایی از زائران برپا شده است.
میعادگاه منتظران آماده پذیرایی از زائران/ایجاد ۱۳۸ ایستگاه صلواتی
میعادگاه منتظران آماده پذیرایی از زائران/ایجاد ۱۳۸ ایستگاه صلواتی
به گزارش قم نیوز مراسم نیمه شعبان، مراسم معنوی است که منتظران حضرت مهدی (عج) سالانه باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌کنند؛ روزی که ولادت منجی عالم بشریت است و نه تنها شیعیان بلکه همه منتظران عالم در این روز به دعا و نیایش پرداخته و ظهور حجتش را از خداوند طلب می‌کنند.

مراسم نیمه شعبان در شهرهای مقدس از جمله شهر قم ویژگی خاصی دارد چرا که در قم وجود مسجد مقدس جمکران میعادگاه منتظران مهدی موعود (عج) است و در این روز میزبان بیش از ۳ میلیون منتظر نه تنها از سراسر ایران اسلامی بلکه زائرانی از جهان اسلام است.

لذا هر ساله مسئولان استان با همکاری مردم مهمان نواز قم به ویژه دست اندرکاران مسجد مقدس جمکران برای هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم این روز برنامه‌ریزی می‌کنند.

حضور ۴ هزار خادم و تدارک ۱۳۸ ایستگاه و موکب صلواتی

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: ۴ هزار خادم برای فعالیت‌های فرهنگی و ارائه خدمات در مسجد جمکران آماده هستند و ۴ گروه مخاطب برای فعالیت فرهنگی در نظر گرفته شده که شامل کودک، نوجوان و خانواده است و برای آن‌ها بحث‌های ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و زندگی مهدوی در نظر گرفته شده است.

ابراهیم صدوقی اظهار داشت: در بلوار پیامبر اعظم (ص) تا پیرامون مسجد جمکران ۱۳۸ ایستگاه صلواتی برپا می‌شود که ۸۰ ایستگاه آن از قم و ۴۸ ایستگاه از دیگر استان‌های کشور هستند هم‌چنین برای زائران ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم پخته می‌شود.

امسال بلوار پیامبر اعظم (ص) از صبح شنبه به مدت ۲۴ ساعت به روی خودروهای شخصی مسدود است

وی با اشاره به مشکلات کمبود پارکینگ در سال گذشته افزود: با همکاری و رایزنی‌هایی که با شهرداری صورت گرفته قرار است ۲۰۰ هکتار را به پارکینگ اختصاص داده شود و از شهروندان قمی می‌خواهیم حداقل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا در این روزها میزبانی شایسته برای زائران داخلی و خارجی باشیم.

به گفته معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی استان مبنی بر بارندگی در روز نیمه شعبان، ۱۵ هزار مربع فضای مسقف برای راحتی و تسهیل حضور زائران در مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.

انتقال زائران با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به طور رایگان

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم نیز گفت: برای تردد راحت زائران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای هشتگانه به سوی مسجد جمکران در نظر گرفته شده است و از ساعت ۱۰ صبح ۳۱ فروردین‌ماه تا ۱۰ صبح یکم اردیبهشت این خطوط برای رفت و آمد زائران به طور رایگان در نظر گرفته شده است.

امسال بلوار پیامبر اعظم (ص) از صبح شنبه به مدت ۲۴ ساعت با هدف تسهیل در امر پیاده روی زائران به روی خودروهای شخصی مسدود و شهروندان قمی و زائران از مسیرهای جایگزین با ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری استفاده خواهند کرد هم‌چنین برنامه ریزی شده است ۲ هزار دستگاه تاکسی درون شهری برای انتقال زائران از میدان ۷۲ تن به مسجد جمکران استفاده شود.

۵ بوستان برای اسکان زائران

شهرداری قم هم برای راحتی زائران ۵ بوستان از جمله بوستان نیایش، مهدی، امام رضا (ع) و فدک و هم‌چنین پارکنیگ ۴ مسجد جمکران برای نصب چادر در نظر گرفته است و با پیش بینی هواشناسی هم سوله‌های ورزشی و اسکان‌های اضطرای برای زائران مهیا است و بیش از ۱۵۰ هزار نقشه راهنما شامل راه‌های دسترسی، پارکینگ‌ها منتشر شده است.

مدارس قم نیز امروز شنبه برای مهیاشدن به جهت اسکان زائران در مدارس تعطیل اعلام شده بود.

گفتنی است، ۴۹۰ آتش نشان و ۴ مرکز درمان اضطراری در مسجد مقدس جمکران به مردم خدمت رسانی می‌کنند و ۱۴ رام قطار حومه‌ای در مسیر تهران، قم و جمکران برای زائران در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaoea.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما