شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 76828
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله علوی گرگانی: جوانی بهترین دوران برای کنترل انسان است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جوانی بهترین دوران برای کنترل انسان است، گفت: جوانان باید با بهره‌گیری از تجربیات بزرگان در مسیر درست گام بردارند.
جوانی بهترین دوران برای کنترل انسان است
جوانی بهترین دوران برای کنترل انسان است
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی بعد از ظهر شنبه در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیه الله (عج) با بیان اینکه طلاب مانند اباذر معارف را درک کرده و آن را به دیگران انتقال دهند، افزود: در روایات آمده است که در آسمان‌ها از فردی که به کسب علم بپردازد و آن را به دیگران نیز انتقال دهد به عنوان فقیه یاد شده است.

وی با اشاره به لزوم کمک کردن جوانان به سالمندان، افزود: بهترین جوان فردی است که اهل توجه و عبادت خداوند باشد و به مسائل دینی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: طلاب با توجه به نقش بالایی که در جامعه دارند باید تلاش کنند تا علاوه بر فراگیری علوم دینی، به عبادت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه دوران جوانی بهترین دوران برای کنترل انسان است، افزود: جوانان باید با بهره‌گیری از تجربیات ریش سفیدان و بزرگان در مسیر درست گام بردارند تا بتوانند در زندگی عاقبت بخیر شوند.

تأکید بر توجه طلاب به عدالت و تقوا

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم توجه به عدالت و تقوا توسط طلاب افزود: همچنین طلاب باید پاکدامن بوده و در مسیر الهی گام بردارند تا بتوانند به موفقیت برسند.

وی در پایان بیان کرد: باز کردن چشم دل شرط اول در کسب معارف دینی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد و در زندگی آن را به کار بگیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaaan0.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما