دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 76868
منبع : خبرگزاری فارس

بهترین هدیه برای تولد امام زمان (عج) گشودن گرهی از امر انتظار است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: امسال یک هزار و صد و هشتاد و پنجمین سال طلوع حضرتش را به جشن نشسته ایم؛ اما همچنان بهترین کادو برای تولد آن حضرت این است که سعی کنیم گرهی از امر ظهور حضرت بگشاییم.
بهترین هدیه برای تولد امام زمان (عج) گشودن گرهی از امر انتظار است
بهترین هدیه برای تولد امام زمان (عج) گشودن گرهی از امر انتظار است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا نائینی یکشنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت حجت بن الحسن (ع) و در جمع تعدادی از علاقه مندان به ساحت آن حضرت، انتظار را یک فعالیت و تلاش همه جانبه برای شخص مُنتظِر خواند و گفت: انتظار فرج از این رو در روایات ما به عنوان برترین اعمال نامگذاری شده است که انتظار، یک مسئله صرفا انتزاعی و ذهنی نیست؛ بلکه انتظار یک کار و تلاش وقفه ناپذیر است که شناخت وظیفه و عمل به وظیفه در همین حیطه تعریف می شود.

وی افزود: نکته بسیار مهمی در همین واژه «مُنتظِر» وجود دارد؛ چراکه شخص منتظِر حقیقی همیشه خودش را برای پذیرایی از فرد مورد انتظار آماده می کند بنابراین انتظار بر خلاف تصور بعضی، نشستن و انتظار کشیدن نیست؛ بلکه انتظار حقیقی، عینِ تلاش و کوشش است.

 
ظهور وقتی است که زمین از «ظُلم» پُر شود نه از «ظالم»

این پژوهشگر علوم و معارف اسلامی همچنین در پاسخ به یکی از شبهات مهدویت بیان داشت: یکی از شبهه های رایج در این زمینه این است که امام زمان (عج) وقتی ظهور می کنند که زمین از ظلم و ستم پُر شده باشد؛ بنابراین اگر ظلم کنیم یا در برابر ظلم ها کوتاه بیاییم، به ظهور حضرت کمک کرده ایم! البته که این تصور، تصور درستی نیست. چراکه ظلم و ستم برخی از افراد، مجوّزی برای ظلم و ستم ما نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: نکته دیگر در پاسخ به این شبهه این است که تعبیر روایت، «ظُلما و جورا» است نه «ظالما و جائرا»؛ یعنی حضرت موعود (عج) وقتی ظهور می کنند که ظلم و ستم زیاد شده باشد؛ نه ظالم و ستمکار زیاد شده باشد.

حجت الاسلام نائینی در عین حال به تمثیل استاد قرائتی در پاسخ به این شبهه پرداخت و اظهار کرد: فرض کنید که در یک سالن 300 نفره، 4 یا 5 نفر به مصرف دخانیات مشغول می شوند؛ دقایقی طول نمی کشد که همه سالن را دود و غبار فرا می گیرد؛ در این جا کسی نمی تواند بگوید که همه حاضران در سالن مشغول سیگار کشیدن هستند در حالی که همه سالن را دود فرا می گیرد؛ بنابراین می توان شرایطی را تصور کرد که با ظلم و ستم تعداد معدودی ظالم و ستمکار، همه جامعه را ظلم و ستم فرا گیرد.


انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای انقلاب جهانی حضرت موعود (عج)

وی در ادامه به تعبیر حضرت امام راحل عظیم الشأن (ره) درباره انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت بقیت الله الاعظم (عج) اشاره کرد و گفت: حضرت امام، انقلاب اسلامی را زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) می دانستند که این مسئله به معنای آن است که باید تلاش ها برای زمینه سازی در زمینه قیام جهانی حضرت مهدی (عج) ادامه یابد.

 
بهترین کادو برای جشن تولد حضرت

این استاد حوزه علمیه قم سپس در پاسخ به این پرسش که بهترین هدیه برای جشن تولد حضرت حجت (عج) چه می تواند باشد اظهار کرد: امسال یک هزار و صد و هشتاد و پنجمین سال طلوع حضرتش را به جشن نشسته ایم؛ اما همچنان بهترین کادو برای تولد آن حضرت این است که سعی کنیم گرهی از امر ظهور حضرت بگشاییم.

وی اضافه کرد: حضرت مهدی (ع) نامه هایی به برخی از شیعیان نوشته اند که یکی از آنان، شیخ مفید است که مانند ما در عصر غیبت زندگی می کرد اما او آن قدر مفید بود که حضرت به وی نامه نوشتند؛ بنابراین ما هم باید از خود بپرسیم که آیا بر اساس جایگاه و شغل خود، برای آن حضرت مفید هستیم یا نه؟ در عین حال که گشودن گره از کار برادران و خواهران ایمانی مانند کمک به سیل زدگان اخیر هم در راستای همان کمک به ظهور حضرت است و سبب خشنودی ایشان می شود.

حجت الاسلان نائینی با بیان این که گام دوم انقلاب بر اساس مهدویت و ظهور تمدن نوین اسلامی شکل گرفته است خاطر نشان کرد: باید این حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را سرعت بخشید تا مدینه فاضله یا همان آرمانشهر تحت زعامت حضرت حجت (عج) شکل واقعی به خود بگیرد و تشکیل شود؛ همان هدفی که در دعا با عبارت «اللهم إنّا نَرغبُ الیک فی دَوله کریمه تُعزّ بِها الاسلام و أهله و تُذلّ بها النّفاق و أهله» آمده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevv8f.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما