دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 76871
منبع : خبرگزاری ايرنا

160 بیمار در بیمارستان سیار عاشقان ولایت قم پذیرش شدند

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همزمان با فعالیت بیمارستان سیار عاشقان ولایت در جمکران، 160 نفر مورد مداوا قرار گرفتند.
160 بیمار در بیمارستان سیار عاشقان ولایت قم پذیرش شدند
160 بیمار در بیمارستان سیار عاشقان ولایت قم پذیرش شدند
به گزارش قم نیوز محمود پرهام در گفت وگویی اظهار داشت: از این تعداد فقط 6 مورد به بیمارستان های شهر منتقل شدند و الباقی پس از طی دوره تحت نظرگیری و اقدام درمانی مقتضی مرخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت برپایی چنین تیم های درمان اضطراری در جمعیت های متراکم و مناسبت ها گفت: به دلیل شلوغی معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران انتقال همه بیماران با آمبولانس به سطح شهر بسیار وقت گیر و تاحدی ناممکن است، لذا چنین بیمارستانی با پرسنل پزشک و پرستار و پیراپزشک حسب ضرورت همه ساله در نزدیکترین مکان به زائران در مسجد برپا می شود تا ضمن آمادگی برای مواجهه با شرایط خاص و احیانا حوادث پر مصدوم، بیماران نیازمند خدمات اورژانسی بدون فوت وقت و ترجیحا در همان مکان خدمات درمانی دریافت کنند.

پرهام ضمن قدردانی از تلاش مخلصانه همه دستگاه های دخیل در تامین امنیت و سلامت مردم در نیمه شعبان، از اورژانس 115 و پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم و نیز دستگاه های همراهی چون هلال احمر استان، پلیس راهور، تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیریت بحران استانداری به واسطه تلاش ارزشمندشان در خدمت به منتظران ظهور و نماگزاران مسجد جمکران تشکر کرد.


** اعزام 429 مورد آمبولانس توسط اورژانس در یک روز

رئیس اورژانس 115 قم نیز گفت: از ساعت 8 صبح 31 فروردین تا اول اردیبهشت ماه اورژانس قم 429 مورد اعزام آمبولانس داشته است.

محمد شهیدی افزود: 429 مورد اعزام آمبولانس توسط اورژانس صورت گرفته که بالاترین میزان ماموریت روزانه در سال است.

وی بیان داشت: 164 مورد تصادف به ثبت رسیده است و 169 نفر تصادفی نیز توسط پرسنل اورژانس ویزیت شده اند.

وی گفت: 137 مصدوم تصادفی در شهر و 32 نفر در جاده بوده است و ازکل تصادفی ها 108 نفر آنها به بیمارستان ها منتقل شده اند و مابقی در محل مورد مداوا قرار گرفتند.

شهیدی عنوان داشت: در محدوده عملیاتی مسجد مقدس جمکران 62 مورد ماموریت توسط اورژانس 115 و همچنین 41 مورد توسط همکاران جمعیت هلال احمر انجام شد که در خلال این ماموریت ها 56 مورد به بیمارستان سیار عاشقان ولایت مستقر در مسجد مقدس جمکران منتقل و 12 مورد به بیمارستان های سطح شهر منتقل شدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcizvay.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما