دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 76874
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مساجد نقش تبلیغی برای جمع آوری کمک به سیل زدگان دارند

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مساجد و حسینیه ها نقش تبلیغی و ترویجی در جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان مناطق مختلف کشور دارند.
مساجد نقش تبلیغی برای جمع آوری کمک به سیل زدگان دارند
مساجد نقش تبلیغی برای جمع آوری کمک به سیل زدگان دارند
به گزارش قم نیوز آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی افزود: با توجه به کارکردهای مساجد و هیات های مذهبی، این تشکل ها می توانند برنامه تبلیغی خوبی از لحاظ تشویق و ترغیب مردم برای کمک به سیل زدگان داشته باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا علما، بزرگان و روحانیونی که به منبر می روند و مورد توجه مردم هستند، نیز می توانند با سخنان خود باعث افزایش کمک های مردمی شوند. 
وی ادامه داد: افراد خیری که عضو هیات امنا هستند و در مساجد رفت و آمد دارند، برای بهره مندی از ثواب دنیوی و اخروی در این کار خیر شراکت نمایند و اهالی هر مسجدی هزینه ساخت یک مسکن برای سیلزدگان را متقبل شود.

آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: شاید عده ای نیز از نظر پولی نتوانند کمک کنند، ولی از نظر بدنی می توانند 10 روز در مناطق سیل زده کار کنند؛ من قدرت بدنی ندارم، ولی اگر در توانم بود چند روزی را برای کمک به این مناطق می رفتم که این کار بهترین کمک است.

وی با بیان این که سیل امسال و رحمت هایی که خداوند بر ما نازل کرد دو جنبه داشت، افزود: اگر امسال باران رحمت خداوند نباریده بود، معلوم نبود وضع کشور از نظر خشکسالی چگونه می شد از سوی دیگر این باران ها خرابی هایی در مناطق مختلف کشور داشت که امیدواریم خداوند با برکات خود به واسطه این باران، خسارت های وارده را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: باران امسال علاوه بر این که رحمت بود، گوشزدی نیز بر مسئولان و مردم بود تا خانه های خود را در مناطقی بنا نمایند که دور از سیلاب باشد.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: با توجه به این که عده ای از مردم ایران به دلیل این سیلاب، بی خانمان شده اند و خسارت های سنگینی بر آن ها تحمیل شده است، امروز ملت مسلمان ایران که پیرو قرآن، پیامبر(ص) و ائمه(ع) است، وظیفه سنگینی برای کمک رسانی بر عهده دارد.

وی با بیان این که دولت هر مقداری که در توان دارد باید به مردم کمک کند، افزود: پیشنهاد می کنم به مردم اعلام کنیم هر آنچه که در توان دارند برای کمک به سیل زدگان بشتابند که وظیفه انسانی، شرعی و اخلاقی است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه 28 فروردین ماه جاری در درس خارج فقه خود گفت: برخی پیشنهاد خوبی مطرح کرده اند که اهالی هر مسجد در کشور، هزینه ساخت یک واحد مسکونی ساده را برعهده بگیرند و این گونه مشکل حل می شود، وگرنه با اعتبارات دولتی در این تنگنا، انجام این کار به آسانی امکان پذیر نیست.

سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbawbz.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما