دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 76878
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم افزایش سرمایه صندوق کریمه با کمک بخش دولتی

قم نيوز : مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: سرمایه گذاران این صندوق هم جزو بخش دولتی و هم جزو بخش خصوصی هستند و باید بخش دولتی سرمایه بیشتری را به صندوق کریمه تزریق کند تا این صندوق قوی تر شود.
لزوم افزایش سرمایه صندوق کریمه با کمک بخش دولتی
لزوم افزایش سرمایه صندوق کریمه با کمک بخش دولتی
به گزارش قم نیوز علیرضا باباخان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به خدمات صندوق کریمه اظهار کرد: حدود هزار و 200 شرکت از خدمات مختلف این صندوق استفاده کردند، صندوق کریمه خدماتی همچون ارائه تسهیلات، ضمانت و مشاوره دارد و فعالیت آن از سال 1393 آغاز شد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال خارج شدن از تصدی گری و واگذاری کارهای خود در استان‌ها به کارگزاران است و کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی در استان قم، صندوق کریمه است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه افزود: در گذشته فرآیند اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی طولانی بود، اما با سیاست جدید این صندوق در واگذاری امور تسهیلات به استان‌ها این روند کوتاه تر می‌شود، البته شرکت‌های دانش بنیان باید طرح‌های خود را به خوبی ارائه بدهند تا بتوانند تسهیلات را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته اخذ کنند.

باباخان با اشاره به روند اخذ وثیقه در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: به هر اندازه که این شرکت‌ها قوی تر باشند، روند اخذ وثیقه تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: استان قم 68 شرکت دانش بنیان دارد که پرداخت تسهیلات به میزان 24 میلیارد تومان به این شرکت‌ها تصویب شده است، البته در صورت ارائه طرح‌های قوی تر از شرکت‌های دانش بنیان استان قم، امکان افزایش تسهیلات در نظر گرفته شده برای این شرکت‌ها وجود دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران این صندوق هم جزو بخش دولتی و هم جزو بخش خصوصی هستند و راهکارهایی برای افزایش سرمایه صندوق وجود دارد، باید بخش دولتی سرمایه بیشتری را به صندوق کریمه تزریق کند تا این صندوق قوی تر شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfccde.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما