دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 76884
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

مساجد بهترین ظرفیت برای مقابله با انحرافات اعتقادی در برخی از جوانان است

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مساجد بهترین ظرفیت برای مقابله با انحرافات اعتقادی در برخی از جوانان است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مساجد بهترین ظرفیت برای مقابله با انحرافات اعتقادی در برخی از جوانان است
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مساجد بهترین ظرفیت برای مقابله با انحرافات اعتقادی در برخی از جوانان است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) اظهار داشت: فعالیت در زمینه فرهنگ توفیقی است که باید از آن به خوبی بهره گرفت.

وی افزود: مساجد دارای ظرفیتی عظیم است که از آن‌ها غفلت شده است چون مساجد جایگاه‌های ویژه ای دارد وباید از آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بُعد معنوی مساجد در حقیقت توجه به ارتباطی است که با خدا دارد، بیان کرد: مسجد با فطرت انسان‌ها آمیخته است و مسلمانان دلبسته به مساجد هستند و اگر از زاویه مساجد اقدامات فرهنگی انجام شود به خوبی می‌توانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر چه بعد از انقلاب، فرهنگ سرا ایجاد شد و در راستای فعالیت فرهنگی بود ولی اگر کسی بخواهد فرهنگ سرا و مراکزی این گونه به جای مساجد ایجاد کند اقدام اشتباهی است و هیچ چیز جای مساجد را نمی‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد منبع فیاض و جوشان هستند که ایجاد انگیزه می‌کنند و نسل نوجوان و جوان مخاطبین کانون هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: امید زیادی به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد وجود دارد، گاهی انحرافات اعتقادی در نسل جوان وجود دارد که باید با بهره گیری از ظرفیت مساجد در راستای تربیت جوانان اقدام شود.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ در تربیت نسل جوان عنوان کرد: ویژگی خاصی در کانون‌های فرهنگی وجود دارد که سبب امید کشور است، باید موانع در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برداشته شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کانون‌های مساجد باید به فضای مجازی توجه داشته باشند، افزود: فضای مجازی ظرفیت خوبی است و تولید محتوای مناسب بهترین راه مبارزه با تهدایدات فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: برخی از والدین برای اینکه راحت باشند فضای مجازی را برای فرزندان آزاد گذاشتند ولی این آزادی سبب می‌شود در باتلاق فضای مجازی گرفتار شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc04qm.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما