دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 76891
منبع : خبرگزاری فارس

اقدام آمریکا توجه و اقبال عمومی نسبت به سپاه را افزایش داده است

قم نيوز : آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان گفت: جای نگرانی در برابر حملات دشمنان به سپاه وجود ندارد بلکه جای خوشحالی هم هست چون بعد از این جریانات اقبال و توجهات عمومی مردم به سپاه پاسداران نسبت به سابق خیلی بیشتر شده است.
اقدام آمریکا توجه و اقبال عمومی نسبت به سپاه را افزایش داده است
اقدام آمریکا توجه و اقبال عمومی نسبت به سپاه را افزایش داده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز طی دیداری که با جمعی از فرماندهان سپاه امام علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) قم به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه داشت ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امید است در سایه عنایت امام زمان(عج) به تکالیف سنگینی که در این عصر بر دوشمان است عمل کنیم.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همواره مورد توجه همه اقشار ملت اعم از میانه‌رو، تند‌رو و کندرو است چرا که تلاش و جهاد آنان را در هر مقطع و عرصه‌ای مانند جنگ با داعش، دوران جنگ تحمیلی و ... را در مناطق مختلف دنیا دیده‌اند و کسی نمی‌تواند منکر این افتخارات شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در جریان تلاش‌های بی‌وقفه سپاه پاسداران عده‌ای نیز هستند که چشمان خود را بر هم می‌گذارند، خود را به حماقت می‌زنند و مسائل روشن را نادیده می‌گیرند گفت: درست است که عده‌ای هستند که می‌خواهند اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را منکر ‌شوند ولی دنیا این را نمی‌پذیرد؛ به تازگی شاهد اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه  سپاه پاسداران بودیم ولی دیدیم که هیچ کجای دنیا این مسئله را نپذیرفت و با آمریکا علیه سپاه همراه نشد.

آیت‌الله مکارم عنوان کرد: آمریکا با اقدام علیه سپاه پاسداران می‌خواهد القا کند روز شب است یا شب روز است، عمل سپاه معرف سپاه است و احتیاجی ندارد که دشمنان او را قبول کنند یا نه.

وی ادامه داد: در تاریخ نمونه‌های متعددی است که مشرکان و کفار گاهی پیغمبران را مشرک و کافر می‌دانستند و خود را حق می‌پنداشتند ولی با این اوهام حقیقت عوض نمی‌‌شود و جای نگرانی در برابر حملات دشمنان به سپاه وجود ندارد بلکه جای خوشحالی هم هست چون بعد از این جریانات اقبال و توجهات عمومی مردم به سپاه پاسداران نسبت به سابق خیلی بیشتر شده است.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: رمز واقعی پیشرفت سپاه پاسداران این است که روی مسائل دینی تکیه کند، یعنی انگیزه‌های دینی، شهادت و فداکاری را هر چه بیشتر در مجموعه خود گسترش دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اذعان کرد: نسل جوان  فعلی پاسداران سپاه دوران جنگ و انقلاب را ندیده‌اند، باید نکات را به آنان گوشزد کرد و برایشان به صورت مستند روشنگری کرد تا مسائل معنوی را جدی مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پاسداران سپاه و سایر اقشار در مناطق سیل‌زده در راستای کمک به سیل‌زدگان گفت: کسانی که به کمک سیل‌زدگان رفتند غالبا با انگیزه مذهبی و الهی قدم در این راه گذاشتند، باید انگیزه معنوی را در تمام ابعاد جامعه حفظ کرد چراکه سرمایه‌ای تمام نشدنی و پایدار است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شاغلان بخش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه مهمی بر دوش دارند عنوان کرد: بخش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران بدانند که اگر ایمان به خدا و ایمان به روز جزا در انسان تقویت شود بقیه اعمال انسان نیز درست می‌شود، بر این اساس انگیزه معنوی را با تقویت این دو بخش می‌توان همواره محفوظ و پویا نگه داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: سستی افراد در عمل بواسطه سستی ایمان نسبت به خدا و روز معاد است بنابراین اگر ایمان به خدا و معاد در فرد پرورش یابد هرگز آلوده به کارهای ناپسند نمی‌شوند و مبانی ایمانی آنان پایدار می‌ماند.

وی با بیان اینکه عمل بیش از سخن تأثیر دارد افزود: مردم را باید با زبان عمل به نیکی‌ها و پاکی‌ها دعوت کرد چراکه زبان عمل بیش از زبان سخن تأثیر دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6an0.49nio15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما