دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 76897
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاندار خراسان جنوبی در جمع طلاب :

خراسان جنوبی منتظر حضور روحانیون و مبلغین است

قم نيوز : حوزه های علمیه پشتوانه مهمی برای ماست و از علما و روحانیون درخواست داریم که در سطح استان ساکن شده و به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بپردازند.
خراسان جنوبی منتظر حضور روحانیون و مبلغین است
خراسان جنوبی منتظر حضور روحانیون و مبلغین است
به گزارش قم نیوز مهندس معتمدیان در گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی مقیم قم که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: 14 سال از عمر تأسیس استان خراسان جنوبی می گذرد و علیرغم پتانسیل و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد، اما همچنان از آن به استان محروم نام می برند.

وی ابراز داشت: یقینا استان خراسان جنوبی از استان های برخوردار مواهب و نعمت های الهی است که خوشبختانه این نعمت ها در شهرستان های گوناگون استان وجود دارد؛ هر یازده شهرستان استان، بحمدالله از ظرفیت ها و پتانسیل های خدادای برخوردار هستند؛ اگر محرومیتی است، محرومیت عدم نگاه درست به این منطقه است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: ما نیازمند برنامه های کارشناسی شده مبتنی بر ظرفیت های استان هستیم تا بتوانیم به دستاوردهای بهتری در مباحث گوناگون برسیم.

مهندس معتمدیان تصریح کرد: برنامه میان مدتی با نام برنامه توسعه استان با چهار ضلع تدوین کرده ایم تا بتوانیم کارهای این استان را مطابق با برنامه به پیش ببریم.

وی بیان داشت: مرز مشترک با کشور افغانستان، یکی از ظرفیت های مناسب در این استان است که می تواند خروجی های مناسبی برای ما داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دوران 20 ساله خشکسالی را پشت سر گذاشته که متأسفانه ضررهای زیادی را به این استان وارد نموده است.

معتمدیان ابراز داشت: ما به دلیل عدم استقبال مناسب کشور افغانستان نتوانسته ایم به درستی از مزایای مالی و تجاری این مرزها استفاده نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: در اسفندماه گذشته، سهمیه 10 میلیون لیتری را برای استان خراسان جنوبی دریافت کرده ایم که در این راستا، توسعه فروش سوخت به کشور افغانستان یکی از برنامه های ماست تا بتوانیم دستاوردهای مناسبی برای استان داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال، این سهمیه به 15 میلیون لیتر افزایش پیدا کرده تا کمکی به مرزنشینان استان خراسان جنوبی شده و جلوی مهاجرت ها گرفته شود.

معتمدیان بیان داشت: در استان خراسان جنوبی 49 ماده معدنی شناخته شده  وجود دارد که در این زمینه نیز فعالیت هایی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم تولید ثروت، درآمد و اشتغال در سطح استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 500 روستای استان خراسان جنوبی مشکل آب آشامیدنی داشته و با تانکر به این روستاها آب رسانده می شود که اولویت کوتاه مدت ما تأمین آب برای مردم این روستاهاست.

استاندار خراسان جنوبی ابراز داشت: ترویج توسعه آبخیزداری یکی از برنامه های استانداری است؛ قریب به 2300 بند برای بحث آبخیز داری با ظرفیت 80 میلیون لیتر در استان انجام شده است که خوشبختانه در بارندگی اخیر، قریب به 60 میلیون لیتر نگهداری شده است.

معتمدیان خاطرنشان ساخت: استفاده از آب های ژرف، انتقال آب از دریای عمان و ... از جمله برنامه های بلندمدت برای موضوع آب است تا بتوانیم مشکل آب در این استان را مرتفع نماییم.

وی تصریح کرد: ما در محصول کشاورزی زرشک رتبه جهانی داشته و 97 درصد زرشک کل کشور در استان خراسان جنوبی تولید می شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: ما رتبه دوم زعفران و رتبه اول عناب در کشور را داریم؛ اما خام فروشی این محصولات، ضررهایی را برای مردم این استان داشته و ارزش افزوده آن در جیب دلالان قرار دارد.

معتمدیان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا بسته بندی و صادرات این محصولات نیز در استان خراسان جنوبی اتفاق بیفتد تا سود آن در جیب مردم این استان برود.

وی ابراز داشت: در استان خراسان جنوبی بیش از 1500 اثر ملی شناسایی و 60 نوع جاذبه طبیعی وجود دارد که متأسفانه اطلاع رسانی مناسبی از آن نشده است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: ما نیازمند همفکری، هم اندیشی و کمک هستیم تا بتوانیم برنامه هایی که برای این استان داریم را دنبال نماییم.

معتمدیان تصریح کرد: استان خراسان جنوبی، سرزمین ناشناخته هاست که در زمینه هایی همچون علمی و دانشگاهی دارای مشاهیر، مفاخر و بزرگان بسیاری هستیم.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی کارهای زیادی را در سطح استان خراسان جنوبی انجام داده است و امروز شش هزار کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت شده و تمام روستاها از نعمت برق برخوردار هستند, همچنین 60 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شده و ان شاءالله تا پایان این دولت، 100 درصد روستاها از این نعمت برخوردار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل تدین مردم این استان، کمترین ضریب نفوذ ماهواره در خراسان جنوبی بوده و از برنامه های ماست تا بتوانیم مشکلات ارتباطی و دیجیتالی را برطرف نماییم.

معتمدیان ابراز داشت: امروز دو هزار عضو هیأت علمی و 50 هزار ظرفیت دانشجو در استان خراسان جنوبی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان ساخت: نیازمند حضور بیشتر و بهتر طلاب و روحانیون در سطح استان خراسان جنوبی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت شما عزیزان استفاده نماییم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حوزه های علمیه پشتوانه مهمی برای ماست و از علما و روحانیون درخواست داریم که در سطح استان ساکن شده و به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بپردازند.

معتمدیان بیان داشت: مباحث دینی و اعتقادی از اولویت های مردم استان خراسان جنوبی است و گاهی به روستاهایی می رویم که علیرغم مشکلات گوناگونی که دارند، درخواست روحانی و ساخت خانه عالم را دارند تا بتوانند از حضور شما عزیزان استفاده نمایند.

در پایان سخنان استاندار خراسان جنوبی، برخی از طلاب و فضلا سؤالاتی را مطرح و مهندس معتمدیان به آن پاسخ داد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgu79u.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما