سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۴۹
کد مطلب : 76906
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله نوری همدانی: ویژگی‌های سپاهیان اسلام از منظر قرآن و روایات

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید نماز شب، تهجد و انس با ادعیه را برای سپاهیان اسلام بسیار مهم دانست و گفت: سپاه باید دو نوع قدرت داشته باشد، نخست از نظر مادی و تخصص و دوم از نظر معنویت.
ویژگی‌های سپاهیان اسلام از منظر قرآن و روایات
ویژگی‌های سپاهیان اسلام از منظر قرآن و روایات

به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع)، نقش سپاه در ایجاد امنیت در کشور و جایگاه فرماندهای سپاه را مورد توجه قرار داد و گفت: خیرخواهی نسبت به دین خدا و دل‌رحمی در برابر ضعفا و در عین حال اقتدار در برابر دشمنان از ویژگی‌‌های یک فرمانده سپاه است.

وی با اشاره به 12 شرط آمریکا برای مذاکره با ایران تصریح کرد: نخستین شرط آمریکایی‌ها این است که ایران از اسلام دست بردارد و به وزرای خارجه خود اعلام می‌کنند که در ایران یک فرد میانه رو وجود نداشته و همه به دنبال ماجراجویی هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سپاهیان اسلامی باید در مقابل این دشمن از موضع اقتدار برخورد کنند تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سپاهیان تخصص و آشنایی با فنون جنگی بوده که در اسلام هم موردتاکید قرار گرفته است.

وی معنویت بالا را از دیگر ویژگی‌های سپاهیان دانست و عنوان کرد: در صدر اسلام کسانی که نسبت به قرآن شناخت بیشتری داشتند در صفوف اول جنگ‌ها قرار داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی شجاعت و داشتن سوابق مناسب در جنگ‌ها را جزو ویژگی‌های مهم فرماندهان و سپاهیان عنوان کرد و گفت: به فرموده امیرالمؤمنین(ع) انسان‌های تنبل اگر در برابر دشمنان ضعف نشان دهند تمام لشکر را بدنام می‌کنند و این نشان دهنده این است که اسلام به عزت مسلمین اهمیت قائل است.

وی با بیان اینکه کسی که در برابر دشمنان تن به تسلیم بدهد در حالی که زخم‌های سنگین نداشته و می‌تواند جنگ کند از مسلمانان نیست اظهار کرد: یک جنگجوی مسلمان باید به قدری به نبرد با دشمنان بپردازد تا به فیض شهادت نائل شود.

این مرجع تقلید نماز شب، تهجد و انس با ادعیه را برای سپاهیان اسلام بسیار مهم دانست و با تاکید بر اینکه سپاه باید دو نوع قدرت داشته باشد، نخست از نظر مادی و تخصص و دوم از نظر معنویت خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس کنار هر جنگجویی یک سجاده وجود داشت و درباره خصوصیات یاران امام زمان(عج) نقل شده که این افراد از عبادت کنندگان در شب هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-wnq.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما