سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 76914
منبع : خبرگزاری تسنیم

کمبود پارکینگ مهم‌ترین مشکل مسجد مقدس جمکران است

قم نيوز : در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از کمبود پارکینگ به‌عنوان معضل نخست مسجد مقدس جمکران در استقبال از مناسبت‌های ملی و مذهبی یاد شد.
کمبود پارکینگ مهم‌ترین مشکل مسجد مقدس جمکران است
کمبود پارکینگ مهم‌ترین مشکل مسجد مقدس جمکران است
به گزارش قم نیوز نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و در غیاب سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم اظهار داشت: اگر در مسئله نیمه شعبان کمک‌های نهادهای دیگر نیز مانند شهرداری روی کار می‌آمد مشکلات ایجادشده بسیار کمتر می‌شد.


نیاز مسجد مقدس جمکران به پارکینگ دائمی جدی است

روح‌الله امراللهی مشکلات و گره ناگشوده ترافیک در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در مسئله ترافیک شهر قم مشکلات عدیده‌ای وجود داشته که تمام مردم و مسافران آن را با عمق وجود درک می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: امسال بالغ‌بر 630 هزار خودروی و بیش از 4 هزار اتوبوس در 200 هکتار پارکینگ پیش‌بینی‌شده مستقر شدند.

امراللهی تأکید کرد: تا زمانی که مشکل پارکینگ در مسجد مقدس جمکران نشود برای همیشه مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ گریبان گیر مسجد مقدس جمکران به‌ویژه در اعیاد مذهبی و ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای جابه‌جایی زائران به مسجد مقدس جمکران 8 خط رایگان در نظر گرفته‌شده بود، باید تلاش شود تمام رفت‌وآمدها به مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مذهبی برای جلوگیری از ترافیک‌های آزاردهنده توسط حمل‌ونقل عمومی انجام بگیرد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید طرحی در قم دنبال شود که تمام هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در یک تعامل استانی از مرکز تأمین و هزینه شود چراکه هزینه‌های برگزاری این مراسم بزرگ در حقیقت برای تمام مردم کشور است.

وی با اشاره به نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری درزمینهٔ افزایش 20 درصدی در سال جدید گفت: میانگین افزایش قیمت اتوبوس‌های درون‌شهری در سال 98 در حدود 19 درصد است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر واگذاری 30 دستگاه مینی‌بوس شهرداری گفت: ازآنجایی‌که استفاده از مینی‌بوس با شرایط اجتماعی و فرهنگی قم مناسب نیست با واگذاری آن‌ها و جایگزین کردن اتوبوس در خط‌های فعال موافقت به‌عمل‌آمده است.


توسعه فضای سبز شهری در قم دنبال می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در بخشی از این،  با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض قطع درخت دریکی از خیابان‌های قم گفت: رقم این خسارت ایجادشده توسط یکی از شهروندان 9 میلیون و 300 هزار تومان بوده که با توجه به پرداخت خسارت 7 میلیونی توسط بیمه مربوطه 2 میلیون و 300 هزار تومان مابقی نیز بخشیده شده است.

سید مجتبی سبحانی ثابت لایحه اخذ مجوز افزایش بهای خدمات نمایشگاه گل و گیاه ویژه بخش خصوصی در اراضی شخصی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در حال حاضر عوارض این مسئله یک‌چهارم پی بوده که بسیار کمتر از حد استاندارد است، عوارض احداث گلخانه درزمینه های شخصی از حد 600 هزار تومان آغاز و افزایش بهای خدمات نیز به ازای هر مترمربع یک‌سوم پی در نظر گرفته شود.

حسن بختیاری نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش بهای خدمات نمایشگاه گل و گیاه ویژه بخش خصوصی در اراضی شخصی تأکید کرد: یکی از اهداف اصلی از این طرح حمایت از توسعه فضای سبز شهری در سطح قم است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش بهای خدمات نمایشگاه گل و گیاه ویژه بخش خصوصی در اراضی شخصی عنوان کرد: ازآنجایی‌که تعداد درخواست‌های برپایی نمایشگاه‌های شخصی در شهر بسیار زیاد شده شهرداری از افزایش هزینه‌های قیمت منطقه‌ای در این بخش کاملاً موافق است.

سید امیر سامع ادامه داد: اگر هزینه‌های برپایی نمایشگاه‌های گلخانه‌ای شخصی کمتر از دو و نیم پی شود با برخی مشکلات تجاری‌سازی و حمایت شهرداری همراه می‌شود، در این بخش همچنان جا برای افزایش عوارض وجود دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgty9u.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما