سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 76922
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون مطبوعات اداره کل ارشاد قم:

فعالیت تنها 20 کیوسک مطبوعات در شان قم نیست

قم نيوز : معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: 20 کیوسک مطبوعات در قم وجود دارد که از این تعداد برخی نیز به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع در شان این استان نیست.
فعالیت تنها 20 کیوسک مطبوعات در شان قم نیست
فعالیت تنها 20 کیوسک مطبوعات در شان قم نیست
به گزارش قم نیوز محمد جواد محرابی یکی از شاخص های رشد و توسعه یافتگی را میزان مطالعه و همچنین محل های عرصه مطبوعات دانست و افزود: با وجود پیگیری های بسیار از طریق شهرداری قم و سامان میادین این شهرداری، برای افزایش تعداد کیوسک های مطبوعات، متاسفانه تاکنون همکاری لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از نظر جانمایی در بیشتر موارد، بهترین مکان ها به کیوسک های تجاری برای عرضه تنقلات و فروش سیگار اختصاص می یابد و بدترین محل ها که کار درآن محل هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد به مطبوعات اختصاص داده می شود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: به دلیل اینکه تعرفه کرایه کیوسک های مطبوعاتی بسیار کمتر از تجاری است به همین دلیل شهرداری تمایلی برای واگذاری این کیوسک ها به مطبوعات ندارد و این امر موجب شده تا در سال های اخیر بسیاری از محل های فروش روزنامه در این شهر با وجود سال ها فعالیت تعطیل شوند.

محرابی، توجه بیشتر شهرداری به مسائل فرهنگی را خواستار شد و گفت: کیوسک های تخصیص یافته به مطبوعات به دلیل جا نمایی نادرستی، از نظر اقتصادی آورده ای ندارد به همین دلیل هیچ جذابتی برای فعالیت در این کیوسک ها وجود ندارد و این باعث شده است تا شاهد تعطیلی آنها نیز باشیم.

وی تعداد کیوسک های فعال موجود در قم نسبت به شاخص های استاندارد را بسیار کم دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی صدور مجوز در این زمینه را دارد ولی لازمه آن همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهرداری قم برای جانمایی و نصب کیوسک است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf01de.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما