کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح «هر مسجد، یک خانه» مقدمه ای به سمت دوران مسجدمحوری در جامعه است

خبرگزاری فارس , 3 ارديبهشت 1398 ساعت 16:33

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ساخت و ساز در هر استان قیمت متفاوتی دارد گفت: برآورد هزینه‌ها و تعیین کف قیمت ساخت ساختمان‌ در طرح «هر مسجد، یک خانه» می‌تواند تأثیرات خوبی بر اجرای این طرح بگذارد چراکه وجود این ابهامات در این طرح روند پیشروی آن را کند می‌کند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان اظهار کرد: طرح «هر مسجد یک خانه، هر کاسب یک قلم کالای اساسی خانواده و هر بانک یک مدرسه» طرح خوبی برای بازسازی ساختمان‌های تخریب شده مناطق سیل‌زده است و توسعه این طرح یاری مردم و دولت را برای توسعه می‌طلبد.

وی افزود: در راستای توسعه فاز اجرایی طرح «هر مسجد، یک خانه» باید مراتب در نظر گرفته شود و هزینه‌هایی که برای بخش‌های مختلف آن اعم از ساخت مسکن یا مدرسه نیاز است تعیین و اعلام شود تا هر مسجد بداند چقدر هزینه برای ساخت مسکن باید جمع‌آوری کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ساخت و ساز در هر استان قیمت متفاوتی دارد ادامه داد: برآورد هزینه‌ها  و تعیین کف قیمت ساخت ساختمان‌ها در طرح «هر مسجد، یک خانه» می‌تواند تأثیرات خوبی بر اجرای این طرح بگذارد چرا که وجود این ابهامات در این طرح روند پیشروی آن را کند می‌کند.

حجت‌الاسلام نادری بیان کرد: برای اجرایی شدن بخش دیگری از این طرح که به «هر بانک ساخت یک مدرسه» اشاره دارد نیاز به طی شدن مقررات اداری لازم و دریافت مجوزهای اداری است تا به مرحله اجرا برسد در غیر این صورت در قالب یک شعار یا هدف باقی می‌ماند.

وی اذعان کرد: بخش دیگری از این طرح که به «هر کاسب تأمین یک قلم کالای اساسی خانواده» اشاره دارد چون ساز و کار قانونی ندارد راحت می‌تواند مورد پیگیری قرار گیرد ولی برای این مسئله نیز نیاز است ستادی برای پیگیری امور تعریف شود.

 عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مساجد در سرزمین‌های اسلامی همواره باید در محوریت قرار داشته باشند ولی متأسفانه در فرهنگ عمومی ایران مسجد در حال حاضر آن محوریتی که باید داشته باشد ندارد؛ طرح «هر مسجد، یک خانه» که با محوریت مساجد تعریف شده است اتفاق خوبی است و شاید مقدمه‌ای برای بازگشت به مساجد، اصول اسلامی و فرهنگ مسجدمحوری شود.

حجت‌الاسلام نادری خاطرنشان کرد: اگر ائمه جماعات در هر مسجد پیگیری طرح «هر مسجد، یک خانه» را بر عهده بگیرند امید است این طرح به خوبی عملیاتی شود و به مقاصد مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76926

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76926/طرح-مسجد-یک-خانه-مقدمه-سمت-دوران-مسجدمحوری-جامعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir