کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم دارای نقص است

خبرگزاری تسنیم , 3 ارديبهشت 1398 ساعت 15:01

معاون استاندار قم گفت: اگر سرمایه‌گذاران با مشکل ضعف در زیرساخت‌ها روبه‌رو شوند در روند سرمایه‌گذاری استان خللی جدی پیش‌آمده و نگاهی منفی نیز در بین سایر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سرمایه‌گذاری در قم ایجاد می‌شود.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات برق شهرک‌های صنعتی استآنکه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قبل از آغاز زمان پیک مصرف باید نسبت به کمبود برق در شهرک‌های صنعتی استان چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر مشکلات زیرساختی قم در جذب سرمایه‌گذار افزود: سال 98، سال پذیریش سرمایه‌گذاران در قم است، جذب سرمایه‌گذار در استان زمانی به درستی به‌پیش می‌رود که پیش‌نیازهای اصلی آنکه تأمین زیرساخت‌ها بوده فراهم‌شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تأکید کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران برای بازگرداندن واحدهای راکد به مدار تولید از اولویت‌های اصلی استان در سال رونق تولید و برگزاری همایش بین‌المللی فرصت سرمایه‌گذاری استان است.

غضنفری با انتقاد از رویه استان در فروش برق در برخی از شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد:در شهرک شکوهیه دو برابر ظرفیت موجود برق فروخته‌شده که این موضوع یک مشکل جدی است.

وی ضعف در زیرساخت‌ها را عاملی برای فراری شدن سرمایه‌گذاران دانست و عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاران با مشکل ضعف در زیرساخت‌ها روبه‌رو شوند در روند سرمایه‌گذاری استان خللی جدی پیش‌آمده و نگاهی منفی نیز در بین سایر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سرمایه‌گذاری در قم ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم اضافه کرد: محاسبه تعرفه تأسیسات گردشگری و دیگر مراکز اقامتی از دیگر مشکلات استان در رابطه با برق بوده که آنها را با تعرفه تجاری محاسبه می‌کنند.

غضنفری جذب سرمایه‌گذار و رونق گردشگری را به بدون ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری غیرممکن دانست و تصریح کرد: در حال حاضر صرفاً تعرفه برق هتل‌های استان به صورت تعرفه صنعتی محاسبه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: درصورتی‌که زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد نشود امکان سرمایه‌گذاری در استان از بین می‌رود، در سال رونق تولید و نیاز به سرمایه‌گذاری، ضعف در زیرساخت‌ها به‌هیچ‌وجه زیبنده است.

وی اضافه کرد: برای تأمین برق تمام شهرک‌های صنعتی استان 600 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بوده که تأمین کامل آن توسط ظرفیت استانی امکان‌پذیر نبوده و از وزارت نیرو و برق منطقه‌ای تهران انتظار افزایش کمک‌های اعتباری و مالی برای حل این معضل می‌رود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76927

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76927/زیرساخت-های-سرمایه-گذاری-قم-دارای-نقص

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir