سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 76931
منبع : خبرگزاری تسنیم

دفتر ویژه بانوان امر به‌ معروف در قم تشکیل شد

قم نيوز : جلسه ستاد مرکزی امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم برگزار و بر حمایت همه دستگاه‌ها و نهادها از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید شد.
دفتر ویژه بانوان امر به‌ معروف در قم تشکیل شد
دفتر ویژه بانوان امر به‌ معروف در قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز نشست ستاد مرکزی امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم در این جلسه تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات را یکی از دستاوردهای این شورا در سال گذشته خواند و اظهار داشت: در بخش‌ها استان قم نیز شوراهای امر به‌ معروف زیر نظر ائمه جمعه تشکیل‌شده و فعالیت‌های مرتبط را در راستای سیاست‌های ستاد دنبال می‌کنند.

سید محمد حسینی از فعالیت طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر در اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یاد کرد و افزود: دفتر ویژه‌ای برای بانوان امربه‌معروف تشکیل‌شده است تا فعالیت‌های مرتبط با بانوان توسط این افراد دنبال شود.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به راه‌اندازی دفتر طلایه‌داران در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: این افراد به صورت ویژه به مناسبت نیمه شعبان در 6 مقر مختلف در اطراف و محوطه داخلی مسجد مقدس جمکران مستقر شدند و فعالیت‌های مرتبط را دنبال کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح «حافظان حریم» به منظور استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری حرم مطهر بانوی کرامت در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر تصریح کرد: به برکت فعالیت این افراد اکنون در محدوده‌های اطراف حرم مطهر از نظر فرهنگی شاهد وضعیت متفاوت و مطلوبی هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: شوراهای تخصصی مختلفی از جمله شوراهای اصناف و امکان گردشگری تشکیل‌شده است و گروه‌های تخصصی از جمله اتحادیه‌ها و مسافرخانه‌ها به صورت ویژه فعال‌شده‌اند.

اصناف اولویت نخست ستاد امربه‌معروف در سال جاری باشند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این جلسه، از وجود تعامل مطلوب میان این ستاد و نیروی انتظامی استان قم یاد کرد و افزود: اصناف می‌توانند اولویت نخست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در سال جاری باشند چراکه جمعیت آن‌ها قابل‌توجه هستند و این افراد با توجه به اینکه با مردم ارتباط مستمری دارند می‌توانند در میان آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشند.

سردار آقاخانی جامعه ادارات، سازمان‌ها و مدیران را اولویت دوم موردنظر ستاد در سال جاری دانست و تصریح کرد: برخی از افراد در ادارات، اعتقادی به امربه‌معروف و نهی از منکر ندارند درحالی‌که ادارات روزانه مراجعه‌کنندگان بسیاری دارند و اگر اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات دنبال شود شاهد تحول‌های جدی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم از دانشگاهیان به‌عنوان یکی دیگر از مخاطب‌های مهم در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر نام برد و گفت: مردم اولویت چهارم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هستند که اگر اولویت‌های قبلی موردتوجه قرار گیرند در سطح عمومی مردم به نتیجه خواهیم رسیم.

مدیرکل اطلاعات استان قم نیز با بیان اینکه این ستاد به فعالیت‌های مطلوبی را در ابعاد مختلف در استان قم دنبال کرده است، اظهار کرد: میزان اثربخشی فعالیت‌ها در ابعاد مختلف جامعه باید موردبررسی قرار گیرد و در این راستا باید به میزان کاهش منکرات و ترویج معروف‌ها در جامعه بپردازیم.

موسوی با تأکید بر اینکه ارزیابی گذشته منجر به موفقیت در آینده می‌شود، اضافه کرد: اگر آسیب‌شناسی‌ها انجام و نقاط ضعف و قوت مشخص شود می‌توانیم نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

لزوم حمایت همه دستگاه‌ها از آمران به معروف

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نیز با تأکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر نیازمند حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله مجموعه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی هستند، مطرح کرد: ما باید بر اساس شرایط شهر مقدس قم برنامه‌های خود را تدوین کنیم تا بتوانیم تأثیرگذاری لازم را به دنبال داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان با اشاره به اینکه کارهای مرتبط با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید با عزت و به صورت مستمر دنبال شود، عنوان کرد: فعالیت‌های جریان‌ساز و موج‌آفرینی در سطح وسیع نیازمند بودجه‌ها و هزینه‌هایی نیز است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfy1de.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما