سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 76935
منبع : خبرگزاری تسنیم

در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود

قم نيوز : مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود و نوع مشترکین در تهران در مقایسه با سایر مناطق کشور متفاوت است، مشترکین کشاورزی در تهران بسیار محدود و مشترکین تجاری بسیار زیاد است.
در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود
در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود
در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود و نوع مشترکین در تهران در مقایسه با سایر مناطق کشور متفاوت است، مشترکین کشاورزی در تهران بسیار محدود و مشترکین تجاری بسیار زیاد است.

    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ استانها قم نظرات

قم|در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود

به گزارش قم نیوز غلامرضا خوش‌خلق پیش از شهر امروز در جلسه بررسی مشکلات برق شهرک‌های صنعتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن سه استان تهران، البرز و قم توسط برق منطقه‌ای تهران اظهار داشت: برق 18 میلیون نفر جمعیت و 25 درصد جمعیت کشور توسط برق منطقه‌ای تهران تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 درصد تجهیزات برق کشور در اختیار برق منطقه‌ای تهران است، افزود: فقط در غرب تهران به‌اندازه برخی کشورهای مجاور برق مصرف می‌شود و نوع مشترکین در تهران در مقایسه با سایر مناطق کشور متفاوت است، مشترکین کشاورزی در تهران بسیار محدود و مشترکین تجاری بسیار زیاد است.

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: با آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت‌های گذشته با کاهش امیدوارکننده مصرف برق روبه‌رو شده و تا 10 درصد رشد منفی برق اتفاق افتاد که در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود.

وی با تأکید بر اینکه متوسط مصرف خانوار در کشور 16 هزار تومان است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت استان قم توجهات لازم برای تأمین برق صورت گرفته است و در چهار سال ظرفیت ایجادشده در زمینه برق، بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست اجرا است.

خوش‌خلق ادامه داد: در حال حاضر 36 پست برق در قم وجود داشته که ازاین‌بین 6 پست انتقال هستند، همچنین بالغ‌بر 200 هزار مشترک برق در استان وجود دارد.

وی به پروژه‌های برق در استان قم اشاره و عنوان کرد: پروژه‌های جدیدی در زمینه تأمین برق و افزایش ظرفیت برق قم به‌زودی با اعتبار 300 میلیارد تومانی آغاز خواهد شد، پست شکوهیه تا دو سال قبل به صورت جدی در برنامه‌های برق منطقه‌ای قرار نگرفته بود.

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه متأسفانه ظرفیت برق فروخته‌شده در شهرک صنعتی شکوهیه بیشتر از ظرفیت موجود است، یادآور شد: اگر مدیریت درستی در زمینه تأمین برق شود مشکلی در زمینه خاموشی و کمبود برق به وجود نمی‌آید، ظرفیت‌های برق شکوهیه باید توسط استان مدیریت شود.

وی به مشکلات سرمایه‌گذاران صنعت برق را موردتوجه قرار داد و گفت: هزینه بهره‌برداری از پروژه‌های برق در کشور از سال گذشته تا به امروز سه برابر افزایش پیداکرده که همین مسئله سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران شده است.

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اظهار داشت: 2500 میلیارد تومان اعتبارات برق منطقه‌ای تهران در سال 97 بود که صرفاً 15 درصد آن جذب شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjihea.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما