سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 76940
منبع : خبرگزاری تسنیم

1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم از پرداخت ۱۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید خبر داده شد و از روند پرداخت تسهیلات بخش گردشگری انتقاد شد.
۱۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
۱۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار قم و مدیران استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در این جلسه، اظهار داشت: تا پایان سال مالی امسال عملکرد استان در مسئله جذب تسهیلات رونق تولید از وضعیت رضایت‌بخش کنونی نیز بهتر خواهد شد.

عملکرد قم در جذب تسهیلات رونق تولید رضایت‌بخش است

مهرداد غضنفری با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری استان قم  تأکید کرد: متأسفانه همچنان در مسئله پرداخت تسهیلات گردشگری مشکلاتی جدی در استان وجود دارد.

وی  تأکید کرد: روند پرداخت تسهیلات گردشگری در قم نسبت به سایر بخش‌های دیگر کم‌فروغ‌تر است، تاکنون کمتر از 13 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری قم پرداخت‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: باوجوداینکه سهمیه استان از محل رونق تولید 900 میلیارد تومان بود اما بیش از 1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده که نشان از عملکرد مسئولان اقتصادی قم است.

وی ابراز کرد: عملکرد دستگاه‌های استانی در جذب تسهیلات رونق تولید امسال رضایت‌بخش بوده است، رتبه قم در جذب تسهیلات رونق تولید امسال تک‌رقمی شده که در مسئله رونق و پویایی اقتصادی استان می‌تواند اثربخش باشد.

غضنفری ابراز کرد: مشکلات صادرات کالا در صورتی‌ که توسط اتاق بازرگانی به استان ارائه شود بدون شک توسط استان برای پیگیری در مرکز انعکاس داده می‌شود.

جذب تسهیلات گردشگری در قم طولانی‌مدت است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز با اشاره به پرداخت تسهیلات گردشگری در قم ابراز کرد: تاکنون بیش از 12  میلیارد تومان تسهیلات در بخش گردشگری قم پرداخت‌شده است.

حمید یزدانی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات گردشگری در قم طولانی‌مدت بوده و باید از تهران مجوزهای لازم برای جذب نهایی اعتبارات گرفته شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز در بخشی از این جلسه ابراز کرد: با مشکلاتی که از مرکز ایجادشده، روند صادرات صادرکنندگان قم به دلیل مشکلات ارزی عملاً قفل‌شده است.

حسن آقاجانی عنوان کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات در برخی مواقع تا شش ماه به طول می‌کشد، برای ادامه تولید و رونق واحدهای تولیدی باید فرصت شش‌ماهه‌ای به صادرکنندگان استان اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfx1de.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما