چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : 76947
منبع : خبرگزاری فارس
نخستين موفقيت ورزش زنان قم در سال 98

قم قهرمان اسكواش بانوان ايران شد

قم نيوز : تیم اسکواش دختران استان قم با کسب پیروزی‌های متوالی در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور ضمن صعود به لیگ برتر نخستين موفقيت ورزش بانوان قم در سال 1398 را رقم زد.
قم قهرمان اسكواش بانوان ايران شد / نخستين موفقيت ورزش زنان قم در سال 98
قم قهرمان اسكواش بانوان ايران شد / نخستين موفقيت ورزش زنان قم در سال 98
به گزارش قم نیوز در حالی که نزدیک به 44 هیأت ورزشی در استان قم فعالیت می‌کند اما به واسطه اینکه برخی هیات‌ها شرایط فعالیت بانوان در سطح قهرمانی را ندارند، چیزی حدود 35 هیأت ورزشی قم در قسمت بانوان و آقایان به صورت مشترک فعال هستند و یکی از این هیات‌های موفق اسکواش است.

اسکواش از اوایل دهه 1380 با فعالیت اسکواش باز در قم استارت خورد، رشته‌ای که در سال 1385 با کلنگ‌زنی یک سالن ورزشی اختصاصی و بهره‌برداری از آن در سال 1391 در مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم، هم اکنون یکی از استانداردترین سالن‌های اختصاصی این رشته در کشور را در اختیار دارد.

 

آموزش و سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه برای تحول در اسکواش

با وجود این امکانات، سرمایه‌گذاری قابل توجهی که هیأت اسکواش استان قم در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های متنوع آموزشی روی استعدادها و نخبه‌های رده‌های سنی پایه انجام داده بود، سرانجام در شروع سال 1398 در بخش دختران نتیجه داد و تیم قم به لیگ برتر باشگاه‌های کشور راه یافت.

 

درخشش اسکواش قم با مدیریت یک بانوی موفق

این در حالی است که هیأت اسکواش از سال گذشته به دنبال پایان دوره چهار ساله ریاست احمد مولوی رئیس موفق خود به شکل سرپرستی اداره می‌شود و هم اکنون نیره‌سادات حسینی مسوولیت سرپرست این هیأت ورزشی را بر عهده دارد تا مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید برگزار شود، کسی که با وجود محدودیت‌های مالی و مواجه با برخی مشکلات نشان داد یک بانوی موفق در مدیریت یک هیأت ورزشی است و می‌توان به بانوان به عنوان یک مدیر ورزشی نمونه اعتماد کرد.

 

برگزاری مجمع نیمه‌کاره اسکواش بدون تعیین رئیس هیأت

هر چند اسکواشی‌ها در نیمه نخست سال 1397 یک بار به صورت نصفه و نیمه شاهد برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی با حضور دو کاندیدا بودند اما وقتی در شروع مجمع، سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش جلسه مجمع را ترک کرد، این انتخابات بدون نتیجه ماند و هیأت اسکواش قم به همین دلیل رئیس ندارد.

 

دختران اسکواش‌باز قم قهرمان لیگ دسته اول ایران

اگر چه ثبت‌نام از کاندیداهای هیات اسکواش توسط امور مجامع هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم انجام شده و قرار است به زودی مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید برگزار شود اما با این شرایط چرخ رو به پیشرفت اسکواش قم متوقف نشد و با حضور نیره‌سادات حسینی روند پیشرفت این رشته حداقل در بخش بانوان استمرار پیدا کرد و نتیجه آن با حضور موفق تیم اسکواش دختران قم در رقابت‌های فصل 98 – 1397 لیگ دسته اول اسکواش دختران ایران و کسب مجوز صعود به لیگ برتر بود.

 

نخستین موفقیت تیمی سال 98 ورزش بانوان قم با درخشش اسکواش

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون اسکواش، رقابت‌های پایانی لیگ‌ و جام حذفی اسکواش بانوان و مردان  باشگاه‌های کشور به میزبانی تهران در باشگاه‌های انقلاب و شهید حیدرنیا به انجام رسید و در بخش زنان تیم کیا اسکواش قم بالاتر از دیگر رقبای خود روی سکوی قهرمانی جای گرفت و لیگ برتری شد.

تیم قم برای رویارویی با حریفان حاضر در مرحله نهایی مسابقات این فصل در حالی راهی تهران شد که ترکیب این تیم را فاطمه نریمانی، یگانه قریبی، سیده‌مهدیس هاشمی، سمیه جندقی و مهکامه علیزاده تشکیل می‌دادند و سرپرست هیأت اسکواش قم یعنی نیره‌سادات حسینی مربی و سرپرست این تیم بود و این تیم نخستین موفقیت ورزش بانوان قم در سال 1397 در سطح رقابت‌های ورزشی زنان ایران را رقم زد.

 

صعود بانوان قمی به لیگ برتر اسکواش زنان کشور

این در شرایطی است که در فینال رقابت‌های جام حذفی اسکوش زنان ایران، تیم دانشگاه آزاد با نتیجه دو بر یک تیم نامی‌نو اصفهان را مغلوب کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد، ضمن اینکه دانشگاهی‌ها با کسب 24 امتیاز در مسابقات لیگ برتر اسکواش زنان کشور گروی سبقت را از تیم‌های نامی‌نو اصفهان و ماتریس یزد ربوده و قهرمانی دیگری را جشن گرفتند.

در بخش مردان مسابقات لیگ برتر اسکواش باشگاه‌های کشور نیز تیم فولاد آلیاژی یزد به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های ملوان نداجا و کیش اسکوش دوم و سوم شدند، ضمن اینکه در لیگ دسته اول مردان ایران نماینده مشهد روی سکوی قهرمانی رفت و تیم‌های ستاره آیکورت سیستان و بلوچستان و تبنا تهران رتبه‌های بعدی را کسب کردند و در جام حذفی مردان تیم ملون نداجا قهرمان شد، در حالی که لیگ برتر مردان با حضور هشت تیم و لیگ برتر زنان با حضور تیم به انجام رسید و تیم قم نیز از امسال به جمع تیم‌های لیگ برتری زنان ایران پیوست.

انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdccmoqm.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما