چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 76953
منبع : خبرگزاری فارس

کتاب «شیر دار خوین» به چاپ دوم رسید

قم نيوز : نویسنده کتاب «شیر دار خوین» از چاپ دوم این کتاب و عرضه در سی و دومین نمایشگاه کتاب خبر داد.
کتاب «شیر دار خوین» به چاپ دوم رسید
کتاب «شیر دار خوین» به چاپ دوم رسید
به گزارش قم نیوز فاطمه دولتی با اشاره به انتشار چاپ دوم کتاب شیر دار خوین و عرضه در سی و دومین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: این کتاب داستان زندگی شهید «محمدجواد دل‌آذر»، فرمانده عملیات لشکر 17 علی‌ابن ابی‌طالب جوانی 27 ساله است که همنشین و یار شهید مهدی زین الدین بود.

وی خاطرنشان کرد: شیر دار خوین داستان زندگی جوانی است که در آسمان بیشتر از زمین او را می‌شناسند. جوانی مؤمن، انقلابی، زیرک و علاقه‌مند به فوتبال که لباس‌های خوش دوخت و اتو شده می‌پوشید و در دوران انقلاب وزوزی موهای سرش او را به «جواد فری» معروف کرده بود.

نویسنده کتاب شیر دار خوین با بیان اینکه این کتاب شامل داستان از تولد تا شهادت این شهید است گفت: شهید دل آذر از شهدای دلاور و شاخص استان قم بوده اما آنطور که باید در میان جوانان کشور به خصوص جوانان قم شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهید هنگام شهادت 27 سال داشته است و تمامی حماسه‌های زندگیشان در دوران انقلاب، عملیات برون مرزی و دفاع مقدس در اوج جوانی بوده، نوجوان و جوانان کشور به آسانی می‌توانند با این شهید ارتباط برقرار کنند.

دولتی با اشاره به جذابیت‌‌های شهید برای نسل امروز گفت: از طرفی ویژگی‌های اخلاقی و ظاهر شهید دل آذر به گونه‌ای بوده که برای جوان نسل امروز بسیار جذاب است. به طور مثال خوشتیپی و علاقه به فوتبال از جمله ویژگی‌های شاخص این شهید محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات با خانواده این شهید فرموده‌اند من با این شیرمرد زندگی‌ها کردم و با او خاطره‌ها دارم.

نویسنده کتاب شیر دار خوین یادآور شد: شهید دل آذر از نخستین نیروهای اعزامی از قم به منطقه دارخوین بود که گردان ادوات را در این لشکر تشکیل داد.

وی با اشاره به اهداف تدوین این کتاب گفت: جوان امروز الگویی جز قهرمان‌های پوشالی هالیوودی ندارد و ما به دنبال این هدف بودیم که با نگارش خاطرات شهید به صورت داستان بتوانیم شهید محمدجواد دل آذر را به عنوان الگو و قهرمانی واقعی معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjthea.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما