چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 76963
منبع : خبرگزاری مهر
در جلسه ستاد تنظیم بازار قم مطرح شد؛

مشکل کمبود شکر در قم برطرف می‌شود

قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با بیان اینکه مصرف شکر در قم روزانه ۱۱۰ تن است، از مشکل کمبود شکر در این استان خبر داد و گفت: این کمبود برطرف می‌شود.
مشکل کمبود شکر در قم برطرف می‌شود
مشکل کمبود شکر در قم برطرف می‌شود
به گزارش قم نیوز عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار که در استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: طی فروردین ماه هزار و ۸۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی قم انجام شد که ۱۴۰ مورد پرونده در این زمینه تشکیل شده است و ۱۹۲ مورد شکایت نیز انجام گرفته که مبلغ آن ۵۷۵ میلیون و ۲۷۴ هزار ریال بوده است.

سید ابراهیم صحفی گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار افزایش یافته و تا کیلویی ۲۲ هزار تومان و برنج هندی تا هفت هزار و پانصد تومان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کمبود شکر در قم به معضل تبدیل شده است، افزود: در بحث نیمه شعبان در زمینه تولید شکر تنش بسیاری داشتیم که مکاتبه‌ای در این زمینه انجام گرفت.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم با بیان اینکه مصرف شکر در حالت عادی در قم روزانه ۱۱۰ تن است، افزود: بعد از عید میزان بار شکر وارد شده به قم زیاد نبوده است.

صحفی با بیان اینکه فعلاً مشکلی از نظر روغن در استان قم نداریم، افزود: افراد توانمندی داریم که به راحتی روغن را وارد استان می‌کنند.


شکر در استان قم به اندازه کافی تأمین شده است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای اسفندماه مقدار شکر تأمین شده برای استان قم ۹ هزار و ۲۸۴ تن بود که از این مقدار ۲ هزار و ۷۸۴ تن برای مصرف خانوار بوده است.

بهزاد رادمنش ادامه داد: میزان شکر وارد شده به استان برای صنایع مصرف کننده شکر سه هزار تن بود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن حواله در این زمینه صادر شده است.

وی بیان کرد مجوز سه هزار تنی هم برای هر دو صنف خانوار و صنعت گرفته شده که میزان حواله در این زمینه هزار و ۹۴۸ تن بوده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: میزان شکری که وارد استان شده پنج هزار تن بود که هزار و ۸۰۰ تن در فروردین ماه وارد شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۲۳ تن حواله جدید برای مصرف خانوار و هزار و ۸۰۰ تن نیز برای مصارف صنعت داریم.

رادمنش گفت: ممنوعیت واردات شکر سفید و همچنین مشکلاتی در زمینه ترخیص شکر تصفیه نشده وجود دارد که باعث کمبود شکر شده است؛ البته امروز مقداری شکر ترخیص شد که تا حدی مشکلات کارخانه‌ها را برطرف می‌کند، همینطور تعطیلات نوروزی و بارش برف و باران مشکلاتی را در بحث شکر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شکر در استان قم به اندازه کافی تأمین شده است، افزود: متأسفانه بازار شهرستان‌های همجوار یکی از مشکلات استان است زیرا بخشی از شکر از استان خارج شده است اما گزارشی از مشکلات عمده در بحث شکر نداشتیم.

در این جلسه امیر حسین پروان معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: حدود ۹ هزار و ۲۸۴ تن شکر حواله صادر شده و تاکنون پنج هزار تن وارد شده اما وارد شدن شکر به استان قم طی فروردین‌ماه کندتر شده است و با توجه به اینکه اعیاد شعبانیه را داشتیم مشکلاتی برای شکر به وجود آمد اما الان شکر در استان کمیاب شده است.

در پایان بهرام سرمست استاندار قم بیان کرد: فاصله آماری بین اتاق اصناف و شرکت غله و خدمات بازرگانی در حجم توزیع شکر بسیار بالا بوده و لازم است دلیل این فاصله به‌صورت دقیق بررسی شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaeon0.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما